مطالب مرتبط:
درمان پوکی استخوان (فیلم)
بایدن استخوان در گلوی حزب دموکرات آمریکا
چگونه ثنا بگیریم؟ | ثبت نام سامانه ثنا با گوشی در sana.adliran.ir
شرایط جدید دریافت وام خودرو برای خریداران | وام خرید خودرو 200 میلیون تومانی را چگونه بگیریم؟
آندو: ازفینالیست شدن اردن و قطر باید درس بگیریم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 تیر 1403 ساعت 13:052024-06-30پزشكي

«تب استخوان شکن» را جدی بگیریم


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب دنگی به عنوان «تب استخوان شکن» نیز شناخته می شود؛ چراکه به دلیل درد شدید حاصل از آن بیمار تصور می کند استخوان هایش در حال شکستن است.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب دنگی به عنوان تب استخوان شکن نیز شناخته می شود؛ چراکه به دلیل درد شدید حاصل از آن بیمار تصور می کند استخوان هایش در حال شکستن است.

حمیدرضا قربان زاده اظهار کرد: تب دنگی (Dengue fever) نام یک بیماری ویروسی است که به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان شکن هم گفته می شود.

قربان زاده افزود: این بیماری از طریق نیش پشه آئدس به انسان منتقل می شود و انتقال آن از طریق انسان به انسان امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: علائم این بیماری که بیشتر در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان شرقی مشاهده شده، شامل سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت های مختلف بدن بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تب دنگی به عنوان تب استخوان شکن نیز شناخته می شود، چراکه به دلیل درد شدید حاصل از آن بیمار تصور می کند استخوان هایش در حال شکستن است.

دکتر قربان زاده با اشاره به اینکه میزان آزمایش های حشره شناسی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال گذشته چند برابر شده است، بیان کرد: نظار


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی مشهد - استخوان - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی مشهد - بیمار - معاون بهداشت - دانشگاه علوم
آخرین اخبار سرویس:

«تب استخوان شکن» را جدی بگیریم

«تب استخوان شکن» را جدی بگیریم