مطالب مرتبط:
تصاویر بزرگترین شهر یخی سرپوشیده جهان را ببینید!
(تصاویر) اهواز گرم ترین شهر جهان
آخرین رنکینگ فیفا اعلام شد؛ ایران در رده بیستم جهان
ارزشمندترین برندهای خودروساز جهان در سال2024
بزرگترین دسته عزادارای جهان را بیشتر بشناسید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1403 ساعت 07:402024-07-20بين الملل

سفری بە شهر لک لک های جهان


مردمان روستای درەتفی در آستانه فصل بهار بازگشت لک لک ها را با برگزاری مراسم جشن و پایکوبی خوش آمد می گویند؛ بازگشت این نوع پرنده های سفید و خوش یمنی که همیشه نوید زنده بودن دریاچه زریبار را دربرداشته است.

- صبح آفتاب نزدە بە دل جادە می زنیم، تا قبل از شروع گرمای سوزان تابستان بە مقصد برسیم، نسیم صبحگاهی خنک و ملسی در جادە حاکم است کە انگار نە انگار وسط چلە تابستان قرار داریم.

صدای دلچسب حسن زیرک و جادە زیبای مریوان-سنندج، لذت سفر را برایم دوچندان کردە، با اینکە تابستان است اما زیبایی های جادە قدیم مریوان هنوز رنگ نباختە و جذابیت های خودش را دارد.

حوالی ساعت 9 صبح بە شهر زیبای مریوان می رسیم، گشتی در دل زریوار می زنیم و بعد از صرف صبحانە بە قصد رفتن بە شهر لک لک ها بە راە می افتیم.

اگر از مریوان 15 کیلومتر بە سمت غرب برانید سرانجام بە روستایی خواهید رسید بە نام روستای زیبای درەتفی، روستایی کە بە شهر لک لک ها معروف است.

پس از طی 15 کیلومتر سرانجام بە مقصد می رسیم، سکوت دلچسپی در روستا حاکم است، کار و تکاپوی مردم این دیار و گاە پرواز لک لکی بر فراز آسمان تابلوی زندەای را در مقابل چشم ها ترسیم کردە است.

گاە گاهی صدای بر هم زدن منقار لک لک هایی در این حوالی، سکوت روستا را در هم می شکند و موسیقی دلچسپی را در روستا طنین انداز می کند.


برچسب ها: روستای - مریوان - تابستان - روستایی - لک لک - دریاچه زریبار - بازگشت
آخرین اخبار سرویس:

سفری بە شهر لک لک های جهان

سفری بە شهر لک لک های جهان