مطالب مرتبط:
اشک های عجیب مسی پس از مصدومیت+فیلم
اشک های دیده نشده مسی در آرژانتین
اشک های لیونل مسی پس از مصدومیت و تعویض در بازی با کلمبیا / فیلم
اجرای قطعه اشک پرده در؛ تکنوازی شنیدنی تنبور به یاد «سید خلیل عالی نژاد» •موزیک ویدئو
اشک های دی ماریا مقابل هواداران آرژانتین، پس از قهرمانی در کوپا آمریکا 2024 / فیلم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1403 ساعت 11:402024-07-16سياسي

اشک بر سیدالشهدا از نشانه های مؤمن است


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: صبح عاشورا امام حسین علیه السلام در روایتی فرمودند اشک کسی که به یاد من بیفتد و اشکش به خودی خود جاری شود، - علامت مؤمن و کسی است که ایمانش قوی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح سه شنبه در مراسم عزاداری عاشورا که در میان خیل عزاداران اهل بیت در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این که روز عاشورا روز اشک است، اظهار کرد: معمولاً اشکی که از چشم ما جاری می شود بر دو قسم است، یک اشک سرد و یک اشک گرم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: وقتی در مقابل یک خبر مسرت بخش مثل دیدار یک عزیز ذوق زده می شوید، گریه می کنید و اشک جاری می شود، این اشک، اشک سرد است و عرب ها به این اشک قره الاعیون می گویند یعنی اشکی که چشم را سرد می کند و عرب ها دعا می کنند که خدا چنین اشکی نصیب تو کند.

وی با بیان این که در مقابل اشک سرد، اشک گرم قرار دارد، افزود: اشک گرم هنگام مصیبت، رنج و غم و یا یادآوری آن مصیبت از چشم جاری می شود؛ این اشک، اشک گرم نامیده می شود زیرا از سوز دل برآمده و چشم را می سوزاند.

اشک گرم، اشک بر مصیبت علم الهدی با اشاره به این که اشک بر مصائب سیدالشهدا علیه السلام اشک گرم است، ابراز کرد: امروز که بر مصائب ابی عبدالله گریه می کنید احساس می کنید چشمتان گرم شده و این اشک از سوز


برچسب ها: نماینده ولی فقیه - آیت الله سید احمد علم الهدی - خراسان رضوی - امام حسین علیه السلام - مراسم عزاداری عاشورا - عاشورا - سید احمد علم الهدی
آخرین اخبار سرویس:

اشک بر سیدالشهدا از نشانه های مؤمن است

اشک بر سیدالشهدا از نشانه های مؤمن است