مطالب مرتبط:
هشدار حماس درباره تشدید جنگ قحطی اشغالگران علیه غزه
خط و نشان کشیدن گالانت به رغم تلفات و خسارات سنگین در جنگ غزه
66 درصد مدارس آنروا از ابتدای جنگ غزه هدف بمباران قرار گرفته اند
افزایش شمار شهدای جنگ غزه به 38 هزار و 295 تن
تاکید وزیران خارجه مصر و اردن بر لزوم توقف جنگ غزه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 تیر 1403 ساعت 21:402024-07-10بين الملل

جنگ غزه غایب بزرگ اجلاس ناتو


اجلاس سران ناتو از روز سه شنبه در واشنگتن دی سی با تمرکز بر جنگ اوکراین آغاز شده است اما ظاهرا گفت وگوی خاصی در رابطه با جنگ غزه در دستورکار نیست؛ - اقدامی که استاندارد دوگانه تلقی می شود و به رغم اهمیتی که این جنگ دارد، متحدان غربی آن را نادیده می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اجلاس سران ناتو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی در تاریخ 9 ژوییه (19 تیر) در واشنگتن دی سی آغاز شد و تا تاریخ 11 ژوییه (21 تیر) ادامه خواهد داشت.

ایشان تارور ستون نویس روزنامه واشنگتن پست در مطلبی می نویسد: جنگ اوکراین در اجلاس سران ناتو در واشنگتن دی سی اولویت بالاتری دارد.

اگرچه عضویت این کشور در ائتلاف ناتو فعلا قابل انتظار نیست اما متحدان غربی در تلاشند تا با ارسال تسلیحات به کی یف و تعهدات امنیتی جریان جنگ روسیه-اوکراین را به نفع اوکراین تغییر دهند.

مقامات اوکراینی مدتهاست از متحدان غربی خود خواستار ارسال بیشتر سیستم های دفاع هوایی و مهمات برای دفع عملیات و پیشروی روسیه شده اند.

آندری یرماک رییس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین پیش از آغاز اجلاس سران ناتو به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما به دنبال تصمیمات جدی و قاطع از سوی واشنگتن درخصوص سیستم های دفاع هوایی هستیم زیرا با یکی از بحرانی ترین لحظات در جنگ مواجه شده ایم.


برچسب ها: واشنگتن دی سی - اوکراین - واشنگتن - ناتو - اجلاس - روزنامه واشنگتن پست - ستون نویس روزنامه
آخرین اخبار سرویس:

جنگ غزه غایب بزرگ اجلاس ناتو

جنگ غزه غایب بزرگ اجلاس ناتو