واکنشِ احساسی یک نقاش به مرگ و ویرانینشست نقد و بررسی اثر «فیگور» از آنتونیو سائورا در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد؛ پژوهشگران حاضر در این نشست معتقد بودند که نوع ضربات قلم موی سائورا به طور مستقیم واکنش احساسی به مرگ و ویرانی زمان جنگ دارد. - نشست نقد و بررسی اثر فیگور از آنتونیو سائورا در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد؛ پژوهشگران حاضر در این نشست معتقد بودند که نوع ضربات قلم موی سائورا به طور مستقیم واکنش احساسی به مرگ و ویرانی زمان جنگ دارد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دومین هم اندیشی یک نشست یک اثر با محوریت نقاشی ـ تئاتر با حضور عرفان ناظر ـ مدرس، نویسنده و پژوهشگرـ برگزار و به نقد و بررسی این اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران پرداخته شد. عرفان ناظر به تأثیرپذیری سائورا در آثارش از فرانسیسکو گویا و دیگو ولاسکوئز اشاره کرد و گفت: نوع ضربات قلم موی سائورا به طور مستقیم واکنش احساسی به مرگ و ویرانی زمان جنگ دارد. بر اساس پژوهش های صورت گرفته تحولات سیاسی مداوم در دهه 1960 باعث شد تا سائورا با هنرش رابطه متضادی پیدا کند. او در سال 1965 و بار دیگر در سال 1967 صدها اثر نقاشی خود را از بین برد. خشونت، مرگ، ویرانی، گسست، شکافتن، افراط کردن، از میان بردن و منهدم کردن در تجربه زیستی سائورا و متعاقباً در آثارش وجود دارد. برچسب ها: موزه هنرهای معاصر تهران - موزه هنرهای معاصر - نقد و بررسی - نشست نقد و بررسی - ویرانی - گنجینه موزه هنرهای معاصر - نشست |
آخرین اخبار سرویس: |