خودروسازان مونتاژکار واحد جذب رانت دولتی هستند/ خصوصی سازی خودرو نیاز به نهادی قدرتمند دارد که ویژه خواری نکند«علیرضا کلاهی» رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در چند سال اخیر شاهد فاجعه تمام عیار رشد خودروهای مونتاژی و خودروهای سازان قارچی بودیم که در عمل واحد جذب رانت ارز دولتی و دور زدن انحصار دیوار ممنوعیت واردات و شکل . - علیرضا کلاهی رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفتگو با نبض بازار، در خصوص اینکه چرا خصوصی سازی در صنعت خودرو کشور به بن بست رسیده است، گفت:صنعت خودرو ایران با دولتی شدن آن و اتفاقاتی که بعد از انقلاب افتاد در مسیری افتاد که به ته آن رسیدیم. در واقع یک انحصاری که خود دولت هم در آن دخیل بود و دچار تداخل تضاد منافع در این صنعت بودیم. یک ساختاری که خود نهاد تنظیم گر در اینجا وزارت صمت، مدیران ارشد آن در هیات مدیره این شرکت بودند و خوب این عملا صنعت خودرو را از مسیر بنگاه رقابتی شدن و به روز شدن، دور تر و دورتر کرد. کارشکنی کردن ایران خودرو و پارس خودرو برای حضور رنو در ایران وی به حضور شرکت رنو در زمان دولت خاتمی اشاره کرد و افزود: جایی که ما می رفتیم بازار خودرو در ایران سامان بگیرد یعنی در زمان دولت خاتمی که رنو به جد به ایران ورود پیدا کند و قرار بود ال 90 را تولید کند و می خواست ایران را به عنوان پایگاه منطقه ای خودش به عنوان تولیدات قرار بدهد، برچسب ها: معادن و کشاورزی ایران - خودرو - کمیسیون صنایع - کشاورزی ایران - رییس کمیسیون - صنایع - خصوصی سازی |
آخرین اخبار سرویس: |