مطالب مرتبط:
خودرو ارزان شد / کاهش 5 میلیونی قیمت خودروهای پرفروش + جدول
سفر به مشهد با دفترچه بسیج ارزان تر شد!
سفر به مشهد با دفترچه بسیج ارزان تر شد!
میوه را چقدر ارزان تر از سطح شهر در میادین میوه و تره بار می توان خرید؟
با آمدن پزشکیان خودرو ارزان شد! / قیمت خودرو امروز یکشنبه 17 تیر ماه 1403 + جدول
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 تیر 1403 ساعت 14:502024-07-07اقتصادي

بلیت هواپیما ارزان شد؟


با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما و نرخ گذاری توسط شرکت های هواپیمایی این سوال پیش آمده است که آیا بازار سیاه بلیت هواپیما جمع شده است و نرخ های تعیین شده رعایت می شود یا خیر؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا چندی پیش دیوان عدالت اداری در نامه ای به وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اجرای رأی صادره از هیأت عمومی این دیوان در خصوص تعیین قیمت بلیت هواپیما، اختیارات این وزارتخانه را در کنترل قیمت بلیت هواپیما سلب کرد و بعد از آن شرکت های هواپیمایی هرکدام مجاز شدند تا نسبت به تعیین نرخ های مسیرهای مختلف خودشان اقدام و سقف قیمتی تعیین شده را رعایت کنند.

اگرچه مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این موضوع اظهار کرد که وزارت راه و شهرسازی در تلاش است از طریق قوه قضاییه و سران قوا حکم صادر شده را متوقف کرده و مانع از افزایش بی رویه قیمت پروازهای داخلی شود و همچنین برخی معاونان وی نیز نسبت به آزادسازی قیمت ها و افزایش بی رویه آن ابراز نگرانی کردند اما بنا بر گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور، آزادسازی باعث می شود نرخ های جدید از نرخی که در بازار سیاه است، کمتر شود زیرا وقتی بازار به تعادل برسد عرضه بلیت بیشتر شده و قیمت ها نیز کاهشی می شود.


برچسب ها: بلیت هواپیما - هواپیما - قیمت بلیت هواپیما - راه و شهرسازی - وزارت راه و شهرسازی - شرکت های هواپیمایی - قیمت بلیت
آخرین اخبار سرویس:

بلیت هواپیما ارزان شد؟

بلیت هواپیما ارزان شد؟