استفاده از ظرفیت قیام عاشورا برای وحدت بخشییک کارشناس رسانه با بیان اینکه رسانه باید به تمام وجوه عاشورا بپردازد، گفت: مفهوم واقعی عاشورا تنها مسائل احساسی نیست بلکه شور و شعور حسینی باید در جامعه رواج پیدا کند. - جابر خرم نیا در گفت وگو با خبرنگار مهر ، در خصوص رسالت رسانه در تبیین قیام عاشورا اظهار کرد: واقعه محرم و قیام عاشورا در جریان تشیع از همان ابتدا با رسانه جلو رفت و مطرح شد که بزرگ ترین رسانه آن زمان خطبه های حضرت زینب (س) و پس از آن برگزاری مراسم گرامی داشت یاد و خاطره اباعبدالله در قالب روضه، هیئت و روایت بود که هر یک از این موارد یک رسانه است. کارشناس رسانه با تأکید بر اینکه روضه، روایت و هیئت که یک رسانه تلقی می شود، این خبر بزرگ را در عالم و جهان و همچنین در افکار مختلف جامعه اثرگذار بوده به گونه ای که قیام های بزرگ نیز از این اتفاق درس گرفته اند عنوان کرد: در حوزه تبیین واقعه عاشورا و محرم در جامعه امروزی به چند مسئله می توان اشاره کرد، مسئله اول این است که رسانه نباید به موضوع و فرهنگ عاشورا آسیب وارد کند، چنانچه در طی عصرهای مختلف تحریفاتی در خصوص واقعه عاشورا وارد شده که آسیب زا بوده و حالا نیز باید رسانه تلاش کند تا از ایجاد تحریف و تبلیغ که از اصل واقعه دور هستند اجتناب کند در واقع رسانه باید اصل موضوع و واقعه را به درستی مطرح کند. برچسب ها: رسانه - عاشورا - قیام عاشورا - کارشناس رسانه - قیام - جامعه - کارشناس |
آخرین اخبار سرویس: |