مطالب مرتبط:
شیوه نامه احراز توبه مجرمان ابلاغ شد
شیوه نامه احراز توبه مجرمان ابلاغ شد
مجوز توبه صادر شد! شرایط جدید برای مجرمان
شیوه نامه احراز توبه مجرمان ابلاغ شد
شیوه نامه احراز توبه مجرمان ابلاغ شد |
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 تیر 1403 ساعت 20:552024-07-02سياسي

شرایط احراز توبه اعلام شد


رییس قوه قضاییه شیوه نامه احراز توبه را در 9 ماده ابلاغ کرد و مسئولیت حُسن اجرای این شیوه نامه را به دادستان کل کشور سپرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، متن شیوه نامه احراز توبه به شرح زیر است: در اجرای مواد 114 تا 119 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و بند ج ماده 24 آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و نظر به اینکه استفاده از تأسیس شرعی و قانونی توبه در مراجع قضایی که نقش بسزایی در اصلاح و تربیت مرتکبان جرم و پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم دارد، شیوه نامه احراز توبه به شرح مواد آتی است.

ماده 1- توبه حالتی نفسانی است که متضمن توجه و بازگشت انسان به سوی خدا، پس از ارتکاب رفتار مجرمانه است به گونه ای که مرتکب به زشتی رفتار خویش آگاه و ندامت و اصلاح در رفتار وی مشاهده و بر ترک آن رفتار در آینده مصمم شود و سعی خود را برای اصلاح و جبران خسارت بکار گیرد.

ماده 2- در کلیه جرایمی که توبه مؤثر در مجازات است، چنانچه متهم در هر مرحله از رسیدگی قضایی یا محکوم، ادعای توبه کند، می تواند درخواست خود را همراه با قرائن و شواهد به مقام قضایی ارائه کند.

همچنین، رییس مؤسسه کیفری در صورتی که قرائنی از توبه در متهم یا محکوم مشاهده کند، می تواند مراتب را مستنداً به گزارش سایت قطره و به نقل ازمددکار اجتماعی و تأیید شورای طبقه بندی به مقام قاضی اعلام کند.


برچسب ها: شیوه نامه - توبه - رفتار - نامه - احراز - قانون مجازات اسلامی - شیوه
آخرین اخبار سرویس:

شرایط احراز توبه اعلام شد

شرایط احراز توبه اعلام شد