مطالب مرتبط:
سخنرانی پزشکیان در شب عاشورا: امام حسین (ع) برای برپایی حق قیام کرد! +ویدئو
گفت و گوی امام حسین و حضرت زینب در شب عاشورا
تدابیر نظامی امام حسین(ع) در عاشورا برای ماندگاری نهضت بود
گفتمان عاشورا | عبودیّت و تسلیم مطلق امام حسین(ع) در مقابل خدا
امر به معروف و نهی از منکر؛ راهبرد امام حسین(ع) در قیام عاشورا
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1403 ساعت 12:552024-07-16سياسي

دعای امام حسین(ع) در روز عاشورا


امام حسین(ع) در روز عاشورا و هنگامی که جمعیت دشمن را دیدند، اینگونه دعا کردند «خدایا! تو در هر غم و اندوه پناهگاه و در هر پیشامد ناگوار، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا؛ امروز که روز حزن و اندوه شیعیان و آزادگان است، خورشید هدایت و امامت به خون نشست و در روایات نیز تاکید شده که روز عاشورای حسینی را به عزاداری و مرثیه سرایی سر کنید و در مجالس مقتل خوانی و سوگواری حاضر شوید.

یکی از موضوع هایی که در مقاتل آمده است، سخنان سیدالشهدا(ع) در روز عاشوراست و امام در این روز نیز تلاش کردند تا قاتلان خود را هدایت کنند و رهنمودهایی را برای آنان ارائه فرمودند.

 به همین مناسبت مروری بر سخنان آن حضرت در روز عاشورا داریم: دعای امام حسین(ع) در روز عاشورا چون چشم امام(ع) به انبوه جمعیت لشکر دشمن افتاد و در مقابل خویش سیلی عظیم و موجی خروشان از دشمن را دید دست ها را به سوی آسمان بلند کرد و این دعا را خواند: خدایا! تو در هر غم و اندوه پناهگاه و در هر پیشامد ناگوار مایه امید من هستی و در هر حادثه ای سلاح و ملجا من.

چه بسیار غم های کمرشکن که دل ها در برابرش آب و راه هرچاره در مقابلش مسدود می شود، غم های جانکاهی که با دیدن آنها دوستان، دوری جسته و دشمنان زبان به شماتت می گشودند، در چنین مواقعی تنها به پیشگاه تو شکایت آورده و از دیگران قطع امید کرده ام و تو


برچسب ها: عاشورا - امام - عاشورای حسینی - دشمن - امام حسین(ع) - مرثیه سرایی - سخنان
آخرین اخبار سرویس:

دعای امام حسین(ع) در روز عاشورا

دعای امام حسین(ع) در روز عاشورا