مطالب مرتبط:
توزیع غذای نذری با قابلمه! | ببینید
توزیع غذای نذری با قابلمه! | ببینید
طرز تهیه کمپوت شلیل؛ راهنمای گام به گام با نکات کلیدی
طرز تهیه شکر پلو شیرازی مخصوص نذری محرم
طرز تهیه یک غذای ساده و جدید با سیب زمینی و تخم مرغ (فیلم)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1403 ساعت 21:252024-07-17پزشكي

نکات کلیدی در تهیه و توزیع غذای نذری بهداشتی


مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مسئله ای که باید در فرایند تهیه و پخت نذری درنظر گرفته شود این است که مواد غذایی در فصل گرما فسادپذیر هستند.

- بهمن بنایی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه محرم نذوراتی تحت عنوان مواد غذایی و یا شربت بین عزاداران توزیع می شود و همچنین تقارن ماه محرم با فصل تابستان نیاز است اصول بهداشتی در جهت پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا مدنظر قرار گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: برای پخت و پز مواد غذایی برای نذری اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، سلامت مواد اولیه است و از همین رو استفاده از مواد بسته بندی دارای سیب سلامت و تاریخ انقضا توصیه می شود.

وی ادامه داد: در تهیه مواد غذایی نذری رعایت بهداشت فردی اهمیت بالایی دارد و متصدیانی که در امر تهیه و توزیع نذورات نقش دارند باید کارت سلامت داشته باشند.

بنایی با اشاره به استفاده از ظروف یک بار مصرف در توزیع و پخش نذری، عنوان کرد: باید در تهیه نذورات از لوازم و ابزار استاندارد استفاده شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری یکی از مسائل مهم که در تأمین سلامت نذری اهمیت دارد را محل یا مکان طبخ نذری عنوان و خاطر


برچسب ها: بهداشت - مواد غذایی - چهارمحال و بختیاری - مواد - بهداشت محیط - مرکز بهداشت - غذای
آخرین اخبار سرویس:

نکات کلیدی در تهیه و توزیع غذای نذری بهداشتی

نکات کلیدی در تهیه و توزیع غذای نذری بهداشتی