مطالب مرتبط:
فارس؛ مهیای برپایی همایش شیرخوارگان حسینی
فارس؛ مهیای برپایی همایش شیرخوارگان حسینی
روضه های خانگی - یزد
برپایی محفل عزاخانه سید وسالار شهیدان در اهر
برپایی سوگواره «احلی من العسل» در خراسان شمالی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 تیر 1403 ساعت 08:452024-07-11سياسي

برپایی روضه های خانگی با چاشنی آه و سوز حسینی


در یک رسم دیرین مردم شهرهای مختلف استان اردبیل با برگزاری روضه های خانگی در ماه محرم با چاشنی آه و سوز حسینی سعی دارند تا عمق عشق به سیدالشهدا (ع) را نشان دهند.

- اردبیل- در یک رسم دیرین مردم شهرهای مختلف استان اردبیل با برگزاری روضه های خانگی در ماه محرم با چاشنی آه و سوز حسینی سعی دارند تا عمق عشق به سیدالشهدا (ع) را نشان دهند.

در شهرهای مختلف استان اردبیل و همزمان با اوج گرفتن ایام تعزیه سیدالشهدا و یاران باوفایش در منازل و واحدهای مسکونی محلات مختلف شهرهای استان اردبیل روضه های جانسوز به یاد حضرت قاسم، علی اکبر، ابوالفضل (ع)، باب الحوائج علی اصغر و سایر شهدای نینوا برگزار می شود تا بانوان با حضور در این مجالس و محافل نهایت عشق و ارادت خود را به طریق ناب حسینی نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به توسعه روضه های خانگی در دهه های اخیر در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: در این استان روضه های خانگی را سراغ داریم که بیش از 30 تا 40 سال قدمت داشته و حتی برخی از این روضه خوانی ها در قبل از انقلاب نیز رونق و حال و هوایی متفاوت به محلات و کوچه های ما می بخشید.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده به مردمی بودن این حرکت با نظم و انضباط خاص اشاره کرد و گفت: از پیش از آغاز محرم تا آخر ماه صفر این روضه خوانی ها در محلات مختلف شه


برچسب ها: استان اردبیل - اردبیل - سیدالشهدا - استان - خانگی - مختلف - حسینی
آخرین اخبار سرویس:

برپایی روضه های خانگی با چاشنی آه و سوز حسینی

برپایی روضه های خانگی با چاشنی آه و سوز حسینی