مطالب مرتبط:
بهترین انتخاب رییس جمهور منتخب در خصوص عفاف و حجاب
انقلاب اسلامی نشان داد زن با حفظ حجاب به مرتبه علمی می رسد
کارگاه تخصصی عفاف و حجاب ویژه بانوان شاغل در شرکت فولاد اکسین خوزستان به صورت هدفمند برگزار شد
حجاب گوهر با ارزش زنان ایرانی است/ تداوم برنامه های با محوریت عفاف و حجاب در فولاد اکسین/ مشارکت بانوان شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر موفقیت ها قابل تحسین است
شعور بالنده فولاد اکسین خوزستان در برگزاری کارگاه اختصاصی عفاف و حجاب قابل تحسین است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 تیر 1403 ساعت 10:052024-07-11سياسي

قیام گوهرشاد؛ روزی برای حفظ عفاف و حجاب


قیام مسجد گوهرشاد با زیر سوال بردن مشروعیت خاندان پهلوی چهره جدیدی از مبارزه دینی به رهبری مرجعیت شیعی و ناکارآمدی نسخه تجویزی روشنفکران غربی را به نمایش گذاشت.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها -هادی شمسی ثانی: رضاشاه که در سال 1313 خورشیدی به اصرار محمدعلی فروغی نخست وزیرش سفری چهل روزه به ترکیه داشت، پس از بازگشت به ایران تصمیم گرفت تا با انجام برخی اقدامات کشور را از آنچه مظاهر تمدن غرب خوانده می شد بهره مند سازد.

غربی شدن را علاج کشور می دانستند البته این تنها رضاخان نبود که می خواست با زور چماق به اصطلاح مظاهر تمدن جدید و اسباب ترقی و رفاه جامعه ایرانی را مانند ممالک فرنگی در کشور حاکم کند بلکه عده ای روشنفکر از خارج برگشته نیز علاج حل بسیاری از مشکلات کشور را غربی شدن می دانستند.

امام خمینی (ره) نیز با تأکید بر سیاست استعمارگران برای سلطه و به یوغ کشیدن کشور فرمودند: آنان چون می دیدند که زنان در نهضت مشروطه و پس از آن، نقش برجسته ای داشته اند و آنها هستند که می توانند حتی مردان را به میدان مبارزه بکشند، نخست به سراغ زنان ما آمدند .

جشن شیراز مقدمه ای برای قیام مسجد گوهرشاد 13 فروردین ماه 1314 بود که جشن شیراز با حضور علی اصغر حکمت وزیر معارف برگزار شد؛ جشنی که در آن عده ای از دوشیزگان پس از نمایان شدن بر روی صحنه ناگهان نقاب ا


برچسب ها: کشور - قیام مسجد گوهرشاد - غربی شدن - بازگشت به ایران - روشنفکر - گوهرشاد - محمدعلی فروغی
آخرین اخبار سرویس:

قیام گوهرشاد؛ روزی برای حفظ عفاف و حجاب

قیام گوهرشاد؛ روزی برای حفظ عفاف و حجاب