مطالب مرتبط:
بهره برداری از 9 هزار میلیارد تومان پروژه های صنایع تبدیلی کشاورزی در هفته دولت
بهره برداری از 6 پروژه منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در هفته دولت
بهره برداری از 47 پروژه در آذربایجان غربی در هفته دولت
بهره برداری از 50 طرح در هفته دولت در میبد
29 پروژه گاز رسانی در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1403 ساعت 15:052024-08-20اقتصادي

بهره برداری از سد مخزنی پیامبر اعظم (ص) استان یزد در هفته دولت


بهره برداری از سد مخزنی پیامبر اعظم (ص) استان یزد در هفته دولت مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، از بهره برداری سد مخزنی پیامبر اعظم (ص) استان یزد در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، محجوبی در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به تکمیل سد پیامبر اعظم (ص) گفت: این سد در مرز بین فارس و یزد در روستای خوانسار شهرستان خاتم احداث شده است که گنجایش ذخیره حدود 23 میلیون و نیم مترمکعب آب را در خود دارد.

وی هدف از احداث این سد را، کنترل سیلاب های بالادست، حفظ حق آبه محیط زیست، کشاورزی پایین دست و تامین بخشی از نیاز های صنعت شهرستان خاتم برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد خاطرنشان کرد: این طرح 15 سال طول کشید که برآورد اعتبار روز این سد، یکهزار و 200 میلیارد تومان شده است.

محجوبی در ادامه به آخرین وضعیت خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد اشاره کرد و گفت: این طرح که آغاز عملیات اجرایی آن دی ماه سال 1401 با حضور شهیدجمهور صورت گرفت، قطعه اول آن به طول 66 کیلومتر با برآورد حدود 4 هزار میلیارد تومان آغاز شد.

 وی خاطرنشان کرد: در خردادماه، 33 کیلومتر قطعه اول این طرح به پایان رسیده و ادامه آن هم تا پایان سال جاری به پایان می رسد و مابقی هم تا دریا حدود 750 کیلومتر است که در دولت چهاردهم با تامین مالی اجرایی می شود.


برچسب ها: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای - پیامبر اعظم - شرکت آب منطقه ای یزد - استان یزد - بهره برداری - شرکت آب منطقه ای - هفته دولت
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از سد مخزنی پیامبر اعظم (ص) استان یزد در هفته دولت

بهره برداری از سد مخزنی پیامبر اعظم (ص) استان یزد در هفته دولت