مطالب مرتبط:
آمادگی کانون های وکلا (اسکودا) برای ارائه خدمات رایگان حقوقی به نمایندگان و کمیسیون های مجلس/ تاکید بر اصلاح قانون تسهیل و تبصره ماده 48 آیین دادرسی کیفری
برپایی آیین سنتی سنگ زنی در برخوار
برگزاری آیین سنتی مذهبی ششم امام حسین(ع) «سفره برکت» + عکس
تصاویر/ آیین تکریم و معارفه ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، چهارمحال وبختیاری و یزد
اصلاح ماده 54 آیین نامه قانون راجع به ترجمه اظهارات و اسناد در محاکم و دفاتر رسمی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مرداد 1403 ساعت 07:502024-07-24سياسي

تکرار یک اتفاق در یک آیین ناصواب


​​​​​​​یکی از نیروهای فراجا در یادداشتی به واکاوی و آسیب شناسی یک رسم غلط در گستره ای از کشورمان پرداخته که طی دو سال اخیر دست کم منجر به مرگ 35 نفر در استان های مختلف شده است.

- علی اکبر سرباز شندی از پرسنل معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در این یادداشت که آن را در اختیار ایسنا قرار داده به کاهش حساسیت های ناشی از تکرار این اتفاق پرداخته و معتقد است که آیین هایی از این دست به تدریج منجر به نهادینه شدن خشونت در جامعه می شود.

این کارشناس فراجا در این یادداشت آورده است: برایشان فرقی نمی کند که عروسی باشد یا عزا؛ به بهانه هر گردهمایی و در تداوم یک رسم تاریخی غلط که به اذعان بسیاری از تاریخ نویسان و کارشناسان بدعتی در رسم و رسوم است دست به اسلحه می برند.

موضوعی که سخنگوی فراجا در یادداشتی به آن اشاره کرده و از فوت 35 تن از شهروندان عزیزمان از سال 1401 تا کنون خبر داده است.

صدای شلیکی که در نهایت با صدای زجه زنان و کودکان همراه شده و جشنی را به عزا تبدیل کرده یا عزایی را با عزای دیگر در هم آمیخته است.

مردم دامنه رشته کوه زاگرس به ویژه ساکنان بخش هایی از استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، فارس، خوزستان و کرمان از دیرباز به دلیل شرایط خاص محیطی با سلاح های شکاری و بعضاً جنگی قرابتی چند ده ساله دارند و بالطبع آیی


برچسب ها: یادداشت - کارشناس - معاونت اجتماعی - خشونت در جامعه - نیروی انتظامی - اتفاق - تاریخ
آخرین اخبار سرویس:

تکرار یک اتفاق در یک آیین ناصواب

تکرار یک اتفاق در یک آیین ناصواب