مطالب مرتبط:
رتبه بندی 70 درصد از باغ وحش های کشور
کارگر باغ انحراف جنسی داشت ، فیلم تجاوزهایش را پخش می کرد ، کشتمش و جسد را آتش زدم
وقوع قتل در دورهمی شبانه جاده هفت باغ کرمان
بهرام شامپانزه آفریقایی باغ وحش ارم جان باخت
وقوع قتل در دورهمی دوستانه هفت باغ کرمان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1403 ساعت 13:002024-08-17اقتصادي

گسترش آفات مگس میوه در باغ های شهرستان کازرون


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: گسترش آفات مگس میوه مدیترانه ای و میوه انبه در تمامی مناطق این شهرستان در حال افزایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صابر پرویزی با بیان اینکه گسترش آفات قرنطینه ای مگس میوه مدیترانه ای و مگس میوه انبه در باغات این شهرستان در حال افزایش است گفت: این آفت خطرناک به دلیل داشتن میزبان متعدد (انار، خرمالو، پرتقال، نارنگی، …) تقریباً در تمامی مناطق شهرستان در حال فعالیت و گسترش می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به سطح بالای کشت انار و مرکبات در حدود 5400 هکتار، عملیات ردیابی با استفاده از تله های دلتا همراه با فرمول جنسی و جلب کننده ها (پروتیین هیدرولیزات، متیل اوژینول) در باغ های مرکبات و انار تمامی بخش های شهرستان کازرون در حال انجام و عملیات کنترل مناطق آلوده در دست اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به این نکته که کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت با بروز رسانی تله ها، نسبت به پایش مستمر به ویژه مناطق با سابقه آلودگی و جمعیت بالای آفت مذکور در سال های قبل اقدام کرده اند، افزود: اطلاع رسانی به باغداران برای بکارگیری اصول فنی مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای و انبه از طریق آموزش، نصب بنر و پیامک انبوه انجام شده است و استفاده از روش های مدیریت تلفیقی برابر دستورالعمل تدوین شده و


برچسب ها: شهرستان کازرون - شهرستان - مگس میوه - کازرون - جهاد کشاورزی - گسترش - میوه
آخرین اخبار سرویس:

گسترش آفات مگس میوه در باغ های شهرستان کازرون

گسترش آفات مگس میوه در باغ های شهرستان کازرون