مطالب مرتبط:
بلینکن: آسه آن به چالش اقدام های غیرقانونی چین بپردازد
ادعای نشریه ترکیه ای درباره زمان و مکان دیدار اسد و اردوغان
هراس اندیشکده آمریکایی از دیدار رهبران روسیه و سوریه
دانشگاهیان لرستان با خانواده شهید «تیمور نیک روش» دیدار می کنند
نتانیاهو و ترامپ دیدار کردند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مرداد 1403 ساعت 15:452024-07-27بين الملل

دیدار بلینکن و وانگ یی در لائوس


ساعاتی پس از انتقاد از «اقدامات فزاینده و غیرقانونی» پکن در دریای چین جنوبی، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (شنبه) در جریان نشست منطقه ای سران در لائوس با همتای چینی خود دیدار کرد.

- ساعاتی پس از انتقاد از اقدامات فزاینده و غیرقانونی پکن در دریای چین جنوبی، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (شنبه) در جریان نشست منطقه ای سران در لائوس با همتای چینی خود دیدار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتونی بلینکن و وانگ یی وزرای امور خارجه ایالات متحده و چین در برابر دوربین ها دست دادند و احوالپرسی کردند، اما قبل از عزیمت برای مذاکرات خصوصی هیچ اظهار نظری نکردند.

این ششمین دیدار آنها از 23 ژوئن، زمانی است که بلینکن به نشانه بهبود چشمگیر روابط بین این 2 اقتصاد برتر جهان از پکن بازدید کرد.

اگرچه بلینکن اوایل روز شنبه در دیدار با همتایانش از آسیای جنوب شرقی، چین را به دلیل اقداماتش علیه متحد دفاعی ایالات متحده –فیلیپین- در دریای چین جنوبی مورد عتاب قرار داد، او همچنین از دیپلماسی 2 کشور پس از تکمیل ماموریت مانیل در منطقه ای که پکن هم روی آن ادعا دارد، تمجید کرد.

حضور نیروها برای سال ها خشم چین را برانگیخته است، زیرا این کشور بارها با فیلیپین بر سر مأموریت های مانیل درباره یک کشتی به گل نشسته در نزدیکی صخره ای مورد مناقشه که باعث نگرانی منطقه ای در مورد


برچسب ها: وزیر امور خارجه آمریکا - امور خارجه - وزیر امور خارجه - دیدار - بلینکن - ایالات متحده - اقدامات
آخرین اخبار سرویس:

دیدار بلینکن و وانگ یی در لائوس

دیدار بلینکن و وانگ یی در لائوس