مطالب مرتبط:
ارائه 278 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین
ارائه 278 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین
ارائه بیش از 20 هزار خدمت بهداشتی به زائران اربعین حسینی در چذابه
ارائه بیش از 20 هزار خدمت بهداشتی به زائران اربعین حسینی در چذابه+فیلم
45 درصد زائران اربعین به ایران بازگشته اند/ کاهش 36 درصدی تصادفات
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1403 ساعت 07:552024-08-17پزشكي

توصیه های بهداشتی برای زائران اربعین


سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی و ایمنی توسط زائران اربعین، گفت: عمل به این توصیه ها، ضمن تأمین سلامتی زائران در مسیر پیاده روی، - تجربه ای آرام و ایمن برای آن ها به ارمغان خواهد داشت.

ملیحه نقدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زائران در سفر معنوی اربعین، علاوه بر استفاده از کوله پشتی مناسب و دارای بندِ کمری، از سنگین کردن کوله پشتی جلوگیری کرده و از کلاه و عینک آفتابی در طول روز، به ویژه در ساعات گرم (ساعت 10 الی 16) استفاده کنند.

وی تصریح کرد: زائران برای جلوگیری از کم آبی، آب آشامیدنی با بسته بندی بهداشتی مصرف کرده و علاوه بر جوشاندن مواد غذایی کنسروی قبل از مصرف، از استفاده از این نوع مواد غذایی به صورت سرد جدا خودداری کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به زائران توصیه کرد: همچنین از مصرف مواد خوراکی فاقد بسته بندی و مشخصات بهداشتی مانند آب، یخ، شربت، آبمیوه، سالاد و سبزیجات فله پرهیز کنند و افراد دیابتی نیز خوردن 6 وعده غذای سبک را جایگزین 3 وعده کنند.

نقدی با تأکید بر اینکه افراد در حین سفر و به منظور حفظ سلامت خود حتما شست وشوی صحیح و مکرر دست ها با آب و صابون یا شوینده های بر پایه الکل را جدی بگیرند، گفت: زائران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی زنجان - معاونت بهداشت دانشگاه - زائران - دانشگاه علوم پزشکی - بهداشت - زائران اربعین - معاونت بهداشت
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی برای زائران اربعین

توصیه های بهداشتی برای زائران اربعین