مطالب مرتبط:
14 گروه ‎فلسطینی با امضای «‎بیانیه پکن» بر دولت وفاق ملی توافق کردند/ هرچه می گذرد سطح اصطکاک ‎چین با نقاط مهمی که سال ها با سیاست خارجی ایران مرتبط بوده افزایش می یابد/ نگرانی جاماندن تهران از این وقایع سریع ذهن را می آزارد
حماس، فتح و دیگر گروه های فلسطینی توافق «وحدت ملی» را در چین امضا کردند
توافق 14 گروه فلسطینی از جمله فتح و حماس برای تشکیل دولت آشتی ملی پس از جنگ غزه، با میانجی گری چین
امضای توافق تشکیل حکومت وحدت ملی میان گروه های فلسطینی در پکن
توافق 14 گروه فلسطینی از جمله فتح و حماس برای تشکیل دولت آشتی ملی پس از جنگ غزه، با میانجی گری چین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مرداد 1403 ساعت 18:002024-07-23بين الملل

توافق 14 گروه فلسطینی در پکن/ چرا چین؟


از زمان شروع جنگ در غزه، چین که در سال های اخیر به دنبال تقویت نفوذ و روابط خود در خاورمیانه بوده، خود را به عنوان صدای پیشرو برای کشورهای جنوب جهانی معرفی کرده و جنگ اسراییل را در این منطقه محکوم کرده و خواستار تشکیل کشور فلسطین شده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، چین روز سه شنبه اعلام کرد که گروه های فلسطینی از جمله دو رقیب قدیمی یعنی حماس و فتح توافق نامه ای را درباره پایان دادن به تفرقه و تقویت وحدت فلسطین در پکن امضا کردند.

به گفته وزارت امور خارجه چین، این اعلامیه پس از مذاکرات آشتی به میزبانی چین با حضور 14 جناح فلسطینی که از روز یکشنبه آغاز شد، امضا شده است.

در حالی که اسراییل علیه حماس در غزه جنگ می کند، پکن تلاش می کند خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در این مناقشه معرفی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسی ان ان، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت که این توافقنامه به آشتی بزرگ و اتحاد همه 14 جناح اختصاص دارد.

وانگ گفت: نتیجه اصلی این است که ساف (سازمان آزادی بخش فلسطین) تنها نماینده قانونی همه مردم فلسطین است و همچنین توافقی در مورد حکومت پس از جنگ غزه و ایجاد یک دولت آشتی ملی موقت حاصل شده است.

از اظهارات وانگ مشخص نبود که حماس، که بخشی از ساف نیست، در چنین ترتیبی چه نقشی ایفا خواهد کرد، یا تاثیر فوری هر معامله چه خواهد بود.


برچسب ها: فلسطین - فلسطینی - امور خارجه - وزارت امور خارجه - گروه های فلسطینی - توافق - وزیر امور خارجه
آخرین اخبار سرویس:

توافق 14 گروه فلسطینی در پکن/ چرا چین؟

توافق 14 گروه فلسطینی در پکن/ چرا چین؟