مطالب مرتبط:
24 درصد از اشتغال هدفگذاری شده استان مرکزی محقق شد
برگزاری رویداد رسانه ای بانوان «حریم رسالت» در استان مرکزی
آموزش 540 هنرجوی صنایع دستی در استان مرکزی
دعوت تشکل های کارگری و بازنشستگی استان مرکزی، خوزستان و گیلان از پزشکیان برای انتخاب محجوب برای پست وزارت کار
هوای سه شهر استان مرکزی آلوده است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مرداد 1403 ساعت 13:402024-07-27اقتصادي

ایمن سازی دام های استان مرکزی علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک


تا پایان طرح ملی واکسیناسیون رایگان طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان مرکزی، یک میلیون و 215 هزار دام سبک در این استان ایمن سازی شدند.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تا پایان طرح ملی واکسیناسیون رایگان طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان مرکزی، یک میلیون و 215 هزار دام سبک در این استان ایمن سازی شدند.

محمد فتاحی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون عمومی و رایگان طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان مرکزی از ابتدای فروردین ماه سال جاری و پوشش 85 درصدی واکسیناسیون دام های سبک استان در قالب این طرح افزود: اجرای این طرح تا پایان تیرماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه در جریان این طرح یک میلیون و 215 راس بز، گوسفند و بزغاله واکسینه شدند، اظهار کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ویروسی و بسیار واگیردار برای گوسفند و بز است.

فتاحی خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری تلفات بسیاری در جمعیت دامی ایجاد می کند و خسارات اقتصادی زیادی را برای دامداران و پرورش دهندگان دام بهمراه می آورد.

وی تب بالا، ترشحات چشمی و بینی، زخم دهان، علایم تنفسی و اسهال را از علایم بالینی این بیماری عنوان کرد و گفت: این بیماری قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی است.


برچسب ها: طاعون نشخوارکنندگان کوچک - استان مرکزی - واکسیناسیون - استان - طرح ملی واکسیناسیون - واکسیناسیون رایگان - مرکزی
آخرین اخبار سرویس:

ایمن سازی دام های استان مرکزی علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک

ایمن سازی دام های استان مرکزی علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک