مطالب مرتبط:
ادامه عملیات برف روبی جاده های عشایری در مشگین شهر
آتش سوزی ارتفاعات قلارنگ ایلام مهار شد
جابه جایی های پرمخاطره؛ کامیون با بار 100 تنی از جاده منحرف شد و به دیار باقی شتافت
حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح 14 مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان
حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح 14 مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان + تصاویر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مرداد 1403 ساعت 10:402024-07-24اجتماعي

برفروبی جاده های عشایری در ارتفاعات سبلان


در حالیکه طبق گفته کارشناسان هوا شناسی رکورد 30 ساله افزایش دما در برخی از نقاط کشورمان شکسته شده و تابستان گرمی رادر اکثر استان ها شاهد هستیم، عملیات برف روبی جاده های عشایری در مشگین شهر همچنان ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: عملیات برف روبی در هوای بسیار سرد دامنه های سبلان و مناطق ییلاقی در حال انجام است تا 250 نقطه مسدود شده از برف بازگشایی شود.

حاتم طهماس پور تصریح کرد: آخرین نقطه مسدود شده سبلان در مناطق ییلاقی مشگین شهر با تلاش راهداران بازگشایی شد تا امکان تردد راحت عشایر در مسیر ییلاقی مشگین شهر، نیر، سراب فراهم آید.

وی گفت: 9 دستگاه ماشین آلات برف روبی و سنگین در این مسیر کار برف روبی را انجام دادند تا با تلاش 2 ماهه راه های عشایری از برف بازگشایی و امکان تردد و عبور و مرور آنها در مناطق ییلاقی سبلان مهیا شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: در استان اردبیل یک هزار و 800 کیلومتر راه عشایری وجود دارد که عمده آنها در مناطق کوهستانی و برفگیر است و با شروع کوچ عشایر سعی می شود تا این مناطق و مسیر ها بازگشایی و امکان تردد مهیا شود.

طهماس پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هوای خنکی را در این مناطق به رغم گرمای شدید جنوب و مرکز کشور شاهد هستیم که انتظا


برچسب ها: برف روبی - عملیات برف روبی - مشگین شهر - عشایر - ییلاقی - بازگشایی - عشایری
آخرین اخبار سرویس:

برفروبی جاده های عشایری در ارتفاعات سبلان

برفروبی جاده های عشایری در ارتفاعات سبلان