مطالب مرتبط:
بدون شناخت گذشته نمی توان آینده را ساخت
افزایش دمای هوا در هفته آینده
معاون اول پزشکیان: کابینه یکشنبه هفته آینده معرفی نمی شود
فرمانده نیروی هوایی ارتش: سربازان، حافظان و آینده سازان کشور هستند
چشم انداز نات کوین برای آینده چیست؟ آیا 0.1 دلار می تواند بعدی باشد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مرداد 1403 ساعت 08:402024-08-03سياسي

بدون شناخت گذشته نمی توان آینده را ساخت


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین اختتامیه نخستین کاروان دانشجویان شرکت کننده در طرح حامیم در مشهد، خطاب به جوانان فعال فرهنگی و سیاسی گفت: بدون شناخت گذشته نمی توان آینده را ساخت بنابراین پیش از هر اقدامی ابتدا تامل داشته باشید که وارث چه کسانی هستید.

حسن رحیم پور ازغدی در ادامه ضمن انتقاد از برخی اشتباهات رایج در فهم دین و شناخت اهل بیت (ع) گفت: مطابق معمول، عادت کرده ایم تا نام ائمه می آید، حاجات جلوی چشممان بیاید در صورتی که حقیقت این است که بزرگترین حاجت انسان، رشد و تعالی است و نباید صرفا برای حاجات سراغ دین و اهل بیت (ع) رفت.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دیدگاه اهل بیت (ع) نسبت به دنیا و زندگی، متفاوت از دیدگاه و تصورات رایج ما است، افزود: در آموزه های دینی و مکتب اهل بیت (ع)، اصولا دنیا محل رنج و مشکلات است و فلسفه خلقت و زندگی ، عبور از این مشکلات به بهترین وجه ممکن است.

رحیم پور ازغدی با تاکید براینکه ارتباط ما با ائمه اطهار (ع) باید برای آدم شدن باشد، گفت: همه انبیا و اولیای الهی در این دنیا دچار رنج و مشکلات مختلف بودند حال ما چگونه انتظار داریم در راحت و آسایش کامل و زندگی بدون مشکل داشته باشیم.


برچسب ها: اهل بیت - شورای عالی انقلاب فرهنگی - شورای عالی انقلاب - شناخت - حوزه و دانشگاه - آموزه های دینی - اشتباهات رایج
آخرین اخبار سرویس:

بدون شناخت گذشته نمی توان آینده را ساخت

بدون شناخت گذشته نمی توان آینده را ساخت