مطالب مرتبط:
اربعین ظرفیت بالایی برای تولید آثار سینمایی دارد
توصیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی برای زائران راهپیمایی اربعین
در مورد زیارت اربعین گرفتار حواشی نشویم!
توصیه پلیس به زائران اربعین: از دلالان ارز نخرید
توصیه های دارویی و درمانی به زائران اربعین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1403 ساعت 07:202024-08-19سياسي

آثار و توصیه های اخلاقی زیارت اربعین


در سفرهای گروهی، صبر، حوصله، گذشت، ایثار، خوش رویی، همبستگی، اتحاد و هماهنگی با مسئول گروه، از عوامل موفقیت و در سفر معنوی اربعین نیز این موارد حائز اهمیت است.

- ایسنا/خراسان رضوی در سفرهای گروهی، صبر، حوصله، گذشت، ایثار، خوش رویی، همبستگی، اتحاد و هماهنگی با مسئول گروه، از عوامل موفقیت و در سفر معنوی اربعین نیز این موارد حائز اهمیت است.

برای این سفر معنوی توصیه های زیادی شده است ازجمله اینکه سعی کنیم تا جایی که ممکن است، کمتر غذای گوشتی بخوریم تا سنگین نشویم و پا بر امیال خود بگذاریم.

در مسیر، غذاهای خوب و متنوعی وجود دارد البته خوردن آن ایرادی ندارد فقط باید حواسمان باشد که زیاد به فکر غذا نباشیم زیرا امام صادق (ع)، مسافران این سفر را از خوردن شیرینی جات و غذاهای متنوع، برحذر داشته است.

همچنین ذکر شده است که در طول سفر، بحث و جدل نکنیم مگر در موارد نادری که پای دفاع از اعتقادات به میان می آید آن هم برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح فکر و اندیشه فرد، نه برای اینکه بر دیگران چیره شویم و بخواهیم روی آنان را کم کنیم.

همچنین در این سفر روحانی باید بگو و بخند را تا جایی که ممکن است به صِفر برسانیم تا با قلبی آرام و آماده و با معنویت به خدمت حضرت برسیم و بر اساس برخی از احادیث، باید چهره ای گشاده داشته باشیم و عبوس نباشیم.


برچسب ها: سفر معنوی - اربعین - معنوی - هماهنگی - موفقیت - زیارت اربعین - توصیه
آخرین اخبار سرویس:

آثار و توصیه های اخلاقی زیارت اربعین

آثار و توصیه های اخلاقی زیارت اربعین