مطالب مرتبط:
خداوکیلی ما اصولگراها یک «پزشکیان» داشتیم هزار سال به شما اصلاح طلبان نمی دادیم/ همین جمعه آینده انتخابات برگزار شود، رأی جلیلی نصف می شود
امیدواری به آینده دانش آموزان مازندرانی با مشق مهارت
آئودی تایپ 52: آینده ای که به گذشته تعلق دارد (عکس)
ستاره آینده دار لیگ برتر به استقلال پیوست
کاهش دمای هوا در نوار شمالی طی دو روز آینده/ تهران 42 درجه سانتی گراد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 مرداد 1403 ساعت 16:502024-07-28پزشكي

درمان بیماری تالاسمی از طریق ژن درمانی در آینده نزدیک


عضو هیأت علمی گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساختار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قابلیت اجرایی کردن مطالعات درمان های نوظهور از جمله سلول درمانی و ژن درمانی را دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت علمی گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساختار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قابلیت اجرایی کردن مطالعات درمان های نوظهور از جمله سلول درمانی و ژن درمانی را دارد.

در ایران نیز مطالعاتی در زمینه درمان بیماری تالاسمی با استفاده از همین روش انجام شده است که امید می رود تا 2 سال آینده درمان بیماری تالاسمی از طریق ژن درمانی صورت گیرد.

مجید مجرد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: روزانه علم بشر برای درمان بیماری های مختلف به خصوص امراض ژنتیکی در حال پیشرفت و ابداع درمان های پیشرفته و کارآمدتر است که این روش ها در دو دسته کلی درمان های مبتنی بر سلول و ژن قابل تقسیم هستند.

وی با اشاره به اینکه سلول درمانی قدمت بیشتری دارد، بیان کرد: قدمت سلول درمانی در کشور ما به حدود 15 سال می رسد و از آن زمان، مطالعات سلول های بنیادی در دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تهران انجام شده و خدمات درمانی برای برخی بیماری ها از جمله صرع، فلج مغزی و بیماری های عصبی و عضل


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی مشهد - دانشگاه علوم پزشکی - درمان - علوم پزشکی مشهد - درمان بیماری - دانشگاه علوم - پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماری تالاسمی از طریق ژن درمانی در آینده نزدیک

درمان بیماری تالاسمی از طریق ژن درمانی در آینده نزدیک