مطالب مرتبط:
پلیس قلعه گنج یک میلیاردریال به فرد مالباخته بازگرداند
پلیس قلعه گنج یک میلیاردریال به فرد مالباخته برگرداند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مرداد 1403 ساعت 07:402024-07-31اقتصادي

رنج فراوان و گنج بی حاصل


تابستانی دیگر آمده است رایحه شالیزارهای شمال کشور فضا را معطر کرده، بویی که استشمام می شود نوید دهنده بازخورد تمام تلاش های کشاورزان زحمتکشی است که از جان مایه گذاشته تا برنجی که با هزاران رنج تهیه می شود زینت دهنده سفره مردم شود.

- فارغ از اینکه سرمستی شالیزار برای دلالان است و گنج بی حاصل ناشی از رنج فراوان عاید کشاورزانی می شود که بدون پشتوانه دست به کشت و کار می زنند.

محسن امام پور فیروزی یکی از کشاورزانی است که عمر خود را پای مزرعه گذاشته است و امروز نگران آینده است؛ در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال هم سرنوشت برنج نامعلوم است امیدوارم مسئولان، کشاورزان را ببیند و صدای آنان را بشنوند.

وی افزود: چطور قانونی محکم و ثابت برای افزایش هزینه سوخت و نهاده های دامی داریم اما قانونی برای قیمت گذاری مناسب برنج نداریم.

این کشاورز مازندرانی تصریح کرد: هنوز کشاورزان ما از تکنولوژی کشاورزی برخوردار نیستند و به روال سنتی کار می کنند این امر سبب بروز مشکلات جسمی، مفصلی و استخوانی در بیشتر کشاورزان شده است.

امام پور فیروزی یادآورشد: اگر برنج محصول استراتژیکی و مهم در تامین امنیت غذایی جامعه است پس چرا به آن در حوزه قانون گذاری توجه نمی شود .


برچسب ها: کشاورز - کشاورزان - شالیزار - بی حاصل - نهاده های دامی - قانونی - برنج
آخرین اخبار سرویس:

رنج فراوان و گنج بی حاصل

رنج فراوان و گنج بی حاصل