موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - باشگاه استقلال - متناسب سازي - سازمان برنامه و بودجه - سازمان تامين اجتماعي - سازمان برنامه - پسر ديگو مارادونا - افزايش تعرفه اينترنت - احياي شب بيست و يكم - بيمارستان ابن الخطيب - جهاددانشگاهي - نشست گروه جي 20 - كارنامه آزمون استخدامي - بيشه دراز - مصدوميت شهريار مغانلو - بادام مامايي - هواپيماي پرسپوليس - دبير هيأت دولت - كشتي پهلواني

مطالب مرتبط:
50 درصد معادن سنگ ساختمانی خراسان رضوی غیرفعال شده است
وعده مدیرکل ورزش خراسان رضوی در خصوص مجموعه ورزشی ثامن الائمه(ع)
صفحه اول روزنامه های خراسان رضوی 24 مرداد 1403
سرآمدی مؤسسات قرآنی خراسان رضوی در طرح «چهل هزار شهید، چهل هزار حافظ»
خراسان رضوی قهرمان مسابقات دوچرخه سواری کشور شد آفتاب نو | اخبار ورزشی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1403 ساعت 12:452024-08-14اقتصادي

غیرفعال بودن 70 معدن سنگ ساختمانی خراسان رضوی


70 معدن سنگ ساختمانی خراسان رضوی معادل حدود 50 درصد معادن سنگ استان غیرفعال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، رییس انجمن بین الملل سنگ ایران که برای شرکت در سومین نمایشگاه بین المللی سنگ و آسیای میانه به مشهد سفر کرده است گفت : غیرفعال بودن این معادن در شرایطی است که فرایند اکتشاف آن صورت گرفته است و در مرحله بهره برداری رها شده است.

محمد حلاجیان ادامه داد: این معادن که معدن سنگ بجستان و معدن سنگ کلاته در زمره آنها به شمار می رود در صورت ورود سرمایه گذار می توانند سنگ های گرانبهایی را وارد بازارهای بین المللی کنند.

رییس انجمن بین الملل سنگ ایران گفت: صنعت معدن می تواند جایگزین بسیار خوبی برای صادرات نفت باشد، به طوری که ایران رتبه چهارم را در ذخایر سنگ ساختمانی دنیا دارد و از لحاظ تنوع، رتبه اول در دنیاست و غنی ترین منطقه در این حوزه نیز منطقه خراسان بزرگ است.

حلاجیان با بیان این که سالانه حدود 80 میلیون متر مربع سنگ در هفت هزار واحد کشور فرآوری می شود عنوان کرد: در 21 استان کشور معادن سنگ ساختمانی وجود دارد که خراسان رضوی یکی از قدیمی ترین واحدهای فرآوری را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین مزیت نسبی این حوزه برای ارتباط ایران با کشورهای آسیای میانه، افغانستان و پاکستان است بنابر این بهترین مراکز تامین


برچسب ها: بین الملل - خراسان رضوی - معدن سنگ - خراسان - ساختمانی - معدن - بین المللی
آخرین اخبار سرویس:

غیرفعال بودن 70 معدن سنگ ساختمانی خراسان رضوی

غیرفعال بودن 70 معدن سنگ ساختمانی خراسان رضوی