«خصوصی سازی» چگونه جلیقه نجات خودروسازی می شود؟تصور بر این است که اگر از همان سال ها عزمی بر واگذاری سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا بود، امروز میوه بذر کاشته شده قابل برداشت بود و خودروسازی در گرداب مشکلات فرو نمی رفت. - دنیای اقتصاد نوشت: کمتر از پنج ماه از شروع سال 1403 گذشته است با این حال به نظر می رسد سالی که از سوی مقام رهبری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده، چندان مورد توجه قرار نگرفته است. بعد از نام گذاری سال جدید از سوی مقام رهبری بسیاری از نگاه ها به صنعت خودرو معطوف شد، صنعتی که با حکمرانی دولت، تنها به چرخه تولید زیان تبدیل شده و به نظر می رسد آخرین مسیر برای بازگشت به دوران طلایی خودروسازی تنها واگذاری سهام دولتی به بخش خصوصی است. اگر چه سال 1403 به عنوان سال جهش تولید خوانده شده با این حال خودروسازی کشور روزهای سختی را سپری می کند. عدم اصلاح قیمت خودرو و فریز 15 ماهه قیمت ها، تولیدکنندگان را ناخوش کرده و به نظر می رسد تا استقرار وزیر صمت دولت چهاردهم و تعیین راهبرد صنعتی توسط وی، قیمت گذار همچنان بلاتکلیف بماند. خصوصی سازی؛ جلیقه نجات خودروسازی این در شرایطی است که موتور تولید زیان خودروسازی بر دور تند افتاده و تا اصلاح قیمت ها این موتور از حرکت بازنخواهد ایستاد. برچسب ها: خودروسازی - خودرو - سال جهش تولید - واگذاری سهام - تولید - نام گذاری - جهش تولید |
آخرین اخبار سرویس: |