مطالب مرتبط:
چرا همه دولت های ایران مشکل رسانه دارند؟
باز هم موضوع قیمت بنزین داغ شد!؟ / خادمی: چرا باید ناکارآمدی دولتها را مردم جبران کنند؟ برای جبران کمبود بودجه، دولت را به سمت شوک درمانی نبرید
افشاگری یک رسانه عبری / چرا نتانیاهو به دیدار وزیر خارجه انگلیس نرفت؟
وضعیت بنزین در دولت چهاردهم چگونه خواهد بود؟
علیرضا تابش: در دولت چهاردهم، دستگاه های فرهنگی نمی توانند خود را در قامت «معلم اخلاق» بازیابی و تعریف کنند/ با درک دقیق و درست از تحولات فرهنگی، دولت باید زمینه ساز و فراهم کننده زیرساخت های لازم باشد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1403 ساعت 12:402024-08-18سياسي

چرا دولت ها رسانه دارهای خوبی نیستند؟


سیاست در ایران همیشه محمل تناقض های بنیادین است؛ در عصری که مهم ترین ویژگی آن «تسهیل ارتباطات» و برآمدن انواع و اقسام ابزارهای فناورانه ارتباطی است، - ریشه این اختلال کجاست؟ آیا صرفاً محصول سیاست های کلان است، یا نهادهای واسطی که مسئولیت تسهیل گری ارتباطات میان دولت و جامعه را دارند نیز ناکارآمد و مقصرند؟ قبلا نوشتم که غلبه بر بسیاری از چالش های مزمن در کشور که حکمرانان آنها را با رسانه یا سیاستگذاری رسانه ای قابل حل می دانند، در درجه اول نیازمند تصمیماتی در سطح سیاسی و حاکمیتی است.

این سوءتفاهم اما نباید مانع توجه به ناکارآمدی ها و کژکارکردهای اطلاع رسانی دولتی و به طور اخص روابط عمومی های دولتی شود.

نهادهایی که به جای تسهیل گری ارتباط میان دولت و جامعه، عملا به سدی بر سر راه این ارتباط تبدیل شده اند و سهم قابل توجهی از بی اعتمادی موجود در جامعه به عهده دارند.

اما چرا چنین است؟ در این یادداشت می خواهم واکاوی این روند بپردازم.

سوءبرداشت از مفهوم روابط عمومی اولین و مهم ترین دلیل این ناکامی، تصور اشتباهی است که روابط عمومی دولتی را صرفاً مترادف با پروپاگاندا و تبلیغ می پندارد.

این نگرش یک بعدی، روابط عمومی را به ابزاری برای بزرگنمایی دستاوردها و پنهان کردن کاستی ها تقلیل می دهد.


برچسب ها: ارتباط - دولت - تسهیل گری - ارتباطات - جامعه - سیاست - رسانه
آخرین اخبار سرویس:

چرا دولت ها رسانه دارهای خوبی نیستند؟

چرا دولت ها رسانه دارهای خوبی نیستند؟