مطالب مرتبط:
نقش کلیدی سازمان حفظ نباتات در تامین امنیت غذایی کشور
شهرهای بزرگ در محاصره آلودگی و گرما / درویش: با افزایش مهاجرت ها، ظرفیت زیستی شمال کشور در حال پایان است / هشدار نسبت به بروز پدیده بیابان سبز در نوار شمالی / دولت سند امنیت غذایی را اجرایی کند
زنجیره تولید فولاد در اردبیل تکمیل می شود/ تامین 80 درصد نیاز کشور به محصولات سلولزی
زنجیره تولید فولاد در اردبیل تکمیل می شود/ تامین 80 درصد نیاز کشور به محصولات سلولزی
افزایش فوق العاده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تحت تاثیر همسان سازی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1403 ساعت 09:452024-08-13اقتصادي

عشایر تامین کننده 35 درصدامنیت غذایی کشور


، نادری رییس سازمان عشایری ایران در دیدار با استاندار کرمان افزود: هر سیاه چادر عشایر یک خواستگاه امنیتی و یک کارگاه تولیدی است ودر بحث اعتبارات ملی سعی میشود به استان کرمان نگاه ویژه ای شود.

وی بیان کرد: عشایر ظرفیت مناسبی هستند برای مشاغل عمرانی اقتصادی و تولیدات و در مسایل امنیتی و سیاسی موثرند بایستی از آنان حمایت کرد.

استاندار کرمان هم با بیان اینکه ظرفیت عشایر در استان کرمان ظرفیت بالابرای اقتصادی موفق است افزود: اولویت ما برای حمایت از این قشر ایجاد راه های دسترسی و تامین اب شرب است که در حال حاضر در حال انجام است.

نیکزادی مدیرکل عشایری شمال استان هم در این دیداربا اشاره به اینکه 4 درصد جمعیت استان کرمان مربوط به عشایر است گفت:30 درصد گوشت قرمز استان و 35درصد تولیدات صنایع دستی را قشر برعهده دارند، اما قریب 10 سال گرفتار خشکسالی شده اند و قریب 80درصد مراتع هم تاکنون از بین رفته که نیازمند تامین اعتبارات ملی برای جبران این خسارات هستیم.

احمد یوسفی مدیرکل عشایر جنوب استان هم بیان کرد: طی یکسال گذشته 128 میلیارد تومان اعتبار اشتغال تبصره 18 به جامعه عشایری استان اختصاص پیدا کرده که سهم جنوب کرمان62 میلیارد تومان بوده که تا کنون 46 میلیارد تومان جذب و 332 نفر از عشایر جنوب استان از این تسهیلات استفاده کرده اند.


برچسب ها: استان - عشایر - استان کرمان - استاندار کرمان - کرمان - درصد - استاندار
آخرین اخبار سرویس:

عشایر تامین کننده 35 درصدامنیت غذایی کشور

عشایر تامین کننده 35 درصدامنیت غذایی کشور