مطالب مرتبط:
آهن دندان را سیاه می کند؛ گول تبلیغات را نخورید
قطره آهن دندان کودک را سیاه می کند؟
قیمت انواع آهن آلات 4 مرداد 1403
پیری جمعیت، کاهش اهدا کنندگان خون را نگران کننده کرده است/با جایگزینی منابع آهن یک فرد بالغ مخصوصا آقایون 3 الی 4 بار در سال می توانند خون بدهند
فیلم | طرح توسعه راه آهن مشهد به «دهکده لجستیک»
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 مرداد 1403 ساعت 06:552024-07-26پزشكي

قطره آهن دندان را سیاه می کند؛ گول نخورید


فوق تخصص گوارش کودکان، درباره استفاده از قطره آهن که عنوان می شود دندان کودکان را سیاه نمی کند، توضیحاتی داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیرحسین حسنی، درباره قطره های آهن که برخی فروشندگان ادعا می کنند دندان کودک را سیاه نمی کند، گفت: قطعاً این قطره ها از مقدار آهن کمتری برخوردارند و استفاده از این قطره ها توصیه نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه دندان شیرخواران ممکن است با استفاده از قطره آهن که از 6 ماهگی به بعد برای نوزاد تجویز می شود، دچار تغییر رنگ شود، افزود: توصیه این است که قطره آهن را ته حلق بچکانید و بعد از استفاده از آن حتماً به شیرخوار مقداری آب بخورانید و یا با پارچه ملایم و تمیز دندان های کودک را تمیز کنید.

حسنی با اشاره به اینکه روند دندان درآوردن شیرخواران، مرحله ای از رشد است، یادآور شد: ممکن است این فرآیند در برخی شیرخواران با تب، بی قراری و یا اسهال همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه اولین دندان در تعداد زیادی از نوزادان از سه تا چهارماهگی شروع به رشد می کند، افزود: البته به ندرت دیده می شود که نوزاد از بدو تولد یک یا دو دندان در قسمت جلویی فک داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اگر فرایند دندان درآوردن در شیرخواران دچار تعویق شود و یا با گذشت 13 ماه از زمان تولد این روند به طول بیا


برچسب ها: دندان - قطره - استفاده - شیرخوار - دندان کودک - کودک - کودکان
آخرین اخبار سرویس:

قطره آهن دندان را سیاه می کند؛ گول نخورید

قطره آهن دندان را سیاه می کند؛ گول نخورید