مطالب مرتبط:
خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به 324 بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند
راز عجیب زندگی سعید راد که نمی دانستید
مهار بیمار سفیدک دروغی در مزارع سیب زمینی اردبیل
راز جنجالی زندگی سعید راد پس از مرگش فاش شد!
کامالا هریس در حد «بایدنِ بیمار» هم نخواهد بود/ترامپ با دنیای متلاطم تر از سال 2016 روبرو است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مرداد 1403 ساعت 10:152024-07-23پزشكي

اهداکنندگان مرگ مغزی به 324 بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند


خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی ، مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور است و مهمترین علت افزایش شناسایی و اهدای عضو در شهر های استان، اطلاع رسانی مداوم وآموزش های دوره ای برای تیم های پزشکی در آی.

سی.

یو ها و بیمارستان ها است.

دکتر ابراهیم خالقی ادامه داد: واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد و از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان پیوند های کبد، کلیه و پانکراس از سال 1390 شروع شده است، گفت: همچنین در کنار آن برداشت قلب، پوست و قرنیه در این بیمارستان انجام می شود که این اعضا در بیمارستان های امام رضا (ع) و خاتم الانبیاء (ص) به بیماران نیازمند به عضو پیوند می شود.

دکتر خالقی افزود: در فرایند اهدای عضو بیش از 150 نفر مشارکت دارند که نقش موثری در موفقیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان منتصریه در حوزه پیوند اعضا داشته اند.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی مشهد - بیمارستان - بیمار - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی مشهد - بیمارستان ها - دانشگاه علوم
آخرین اخبار سرویس:

اهداکنندگان مرگ مغزی به 324 بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند

اهداکنندگان مرگ مغزی به 324 بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند