مطالب مرتبط:
یک روایت از عملیات «والفجر3»
یک روایت از عملیات «والفجر3»
یک روایت از عملیات «والفجر3»
یک روایت از عملیات «والفجر3»
فیلم| روایت بنیانگذار تکیه ای که جایگاه شروع مبارزات سردار سلیمانی علیه طاغوت بود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 مرداد 1403 ساعت 07:352024-07-30بين الملل

چند روایت و رزوشمار از عملیات «والفجر3»


حوالی ظهر تعداد زیادی قوای عراقی با فرار از مواضع خود قصد پیوستن به نیروهای ایرانی را داشتند که از پشت هدف گلوله های تیربار فرمانده خود قرارگرفته و عده ای از آن ها کشته شدند و فقط 10 تن توانستند خود را به مواضع لشکر 5 نصر برسانند و خود را تسلیم کنند.

- حوالی ظهر تعداد زیادی قوای عراقی با فرار از مواضع خود قصد پیوستن به نیروهای ایرانی را داشتند که از پشت هدف گلوله های تیربار فرمانده خود قرارگرفته و عده ای از آن ها کشته شدند و فقط 10 تن توانستند خود را به مواضع لشکر 5 نصر برسانند و خود را تسلیم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در منطقه عملیاتی والفجر 3 با غروب آفتاب (روز 7 مرداد 1362) و تاریک شدن هوا، فرماندهان یگان ها به نیروهای خود که برخی از روز قبل در محلی مناسب از خط دشمن در استتار به سر می بردند، دستور حرکت به سمت خط ارتش عراق را دادند تا نیروها با نزدیک تر کردن خود به خط دشمن و به محض اعلام رمز عملیات، بدون فوت وقت به این خطوط حمله کنند.

در ساعت 23، عزیز جعفری؛ فرمانده قرارگاه نجف در تماسی که با فرماندهان یگان ها برقرار کرد به آن ها برای دریافت رمز عملیات اعلام آماده باش داد.

حدود 10 دقیقه بعد، یعنی 5 دقیقه زودتر از قرار قبلی برای شروع عملیات، یکی از محورهای لشکر 41 ثارالله (ع) با گشتی های دشمن درگیر شد و فرماندهی عملیات به ناچار چند دقیقه قبل ا


برچسب ها: نیروها - فرمانده - مواضع - عراق - ایرانی - عملیات - تسلیم
آخرین اخبار سرویس:

چند روایت و رزوشمار از عملیات «والفجر3»

چند روایت و رزوشمار از عملیات «والفجر3»