مطالب مرتبط:
فیلم | مرگ تلخ پدر حین نجات دخترش از غرق شدگی در دریای بابلسر
احتمال افزایش وقوع حوادث شبکه برق همزمان با افزایش گرما
افزایش سه برابری موارد سرخک در ایالات متحده
افزایش 5 برابری استخراج زغال سنگ از معدن آق دربندشهرستان سرخس
افزایش چهار برابری پذیرش مسافر در فرودگاه شهدای ایلام
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مرداد 1403 ساعت 09:502024-08-03پزشكي

افزایش 4 برابری حوادث ناشی از غرق شدگی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عموم مردم باید هشدار های متعدد در خصوص غرق شدگی و پرهیز از شنا در محل های نا ایمن و استخر ها غیر مجاز در ویلا و باغ و زمین های کشاورزی را جدی بگیرند.

دکتر علی یزدانی افزود: با شروع فصل گرم و حضور هموطنان در مناطق ییلاقی، باغ، زمین های کشاورزی و استفاده از استخر های غیر مجاز برای شنا موجب بروز حوادث تلخی شده است.

او گفت:  در بررسی انجام شده از ابتدا فروردین ماه 1403 تا انتهای تیر  امسال  32 نفر مصدوم ناشی از حوادث غرق شدگی به اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 4 برابری داشته است.

وی افزود:  از این تعداد 7 نفر اعلام فوت در محل و 25 مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه استخر های کشاورزی هر چند برای ذخیره سازی آب ساخته می شوند، اما در برخی مواقع حادثه می آفرینند و جان افرادی را که برای شنا و ماهیگیری به آنجا می روند، می گیرندگفت: در این حوادث، بیشتر کسانی که جان خود را در استخر های کشاورزی از دست می دهند، کودکان و نوجوانان هستند که یا به خاطر شنا و یا به دلایل دیگر در این نوع استخر ها غرق می شوند.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی مشهد - اورژانس پیش بیمارستانی - دانشگاه علوم پزشکی - زمین های کشاورزی - علوم پزشکی مشهد - بیمارستان - دانشگاه علوم
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 4 برابری حوادث ناشی از غرق شدگی

افزایش 4 برابری حوادث ناشی از غرق شدگی