مطالب مرتبط:
کاش 50 درصدی مصرف برق در تصفیه خانه ها با فناوری نانوحباب
سخنگوی صنعت برق: ٣٥ هزار مگاوات از مجموع برق کشور صرف کولرها می شود / گذاشتن درجه کولر روی ٢٤، مصرف را 20 درصد کاهش می دهد
برق ادارات لرستان که60 درصد مصرف را کاهش ندهند، قطع می شود
افزایش حدود 8 درصدی مصرف برق در کشور
اقدامات موثر بندر شهید رجایی برای کاهش مصرف برق/ خاموشی برنامه ریزی شده در دستور کار
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مرداد 1403 ساعت 10:302024-07-29اقتصادي

کاهش 50 درصدی مصرف برق در تصفیه خانه ها با فناوری نانوحباب


بررسی های انجام شده نشان می دهد که در صورت پیاده سازی فناوری نانوحباب در تصفیه خانه های کشور، مصرف برق در این تصفیه خانه ها 50 درصد کاهش می یابد.

- بررسی های انجام شده نشان می دهد که در صورت پیاده سازی فناوری نانوحباب در تصفیه خانه های کشور، مصرف برق در این تصفیه خانه ها 50 درصد کاهش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، با توجه به تعداد تصفیه خانه های کشور (256 عدد) و کل برق مصرفی توسط آنها (120 مگاوات)، استفاده از این سامانه ها در تصفیه خانه های کشور منجر به صرفه جویی حدود 50 مگاواتی برق در کشور می شود.

هزینه تأمین این مقدار برق توسط ایجاد نیروگاه های گازی جدید حدود 1000 تا 1,200 میلیارد تومان به قیمت سال 1402 تخمین زده شده که با سرمایه گذاری 460 میلیاردی برای تجهیز تمام تصفیه خانه های کشور به این سامانه ها، حدود 550 تا 750 میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه خواهد شد.

در حال حاضر فناوری نانوحباب در کشور برای حوزه هایی نظیر کشاورزی و شیلات استفاده می شود و دامنه کاربرد آن در حال افزایش است.

سال گذشته از سامانه نانوحباب برای حذف بوی نامطبوع و طعم بد آب سد الغدیر شهرستان ساوه با ظرفیت 45 هزار متر مکعب در روز استفاده شد و فناوری نانوحباب به تأمین آب آشامیدنی سالم برای حدود 250 هزار نفر جمعیت این شهر کمک کرد.


برچسب ها: تصفیه خانه - خانه ها - تصفیه - خانه - میلیارد تومان - کشور - مصرف برق
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی مصرف برق در تصفیه خانه ها با فناوری نانوحباب

کاهش 50 درصدی مصرف برق در تصفیه خانه ها با فناوری نانوحباب