مطالب مرتبط:
دوم شهریور؛ پایان مهلت ارسال آثار به مهرواره شعر وحدت در سرزمین برادری
گزارش تصویری/زنجان سرزمینی با آثار تاریخی فراوان
بیوگرافی و آثار ناصر ملک مطیعی + تصاویر
بیماری عجیب در رشت همه را به وحشت انداخت! +عکس و جزییات
«سه سال پر چالش را تجربه کردیم»/ افزایش معلولیت و مرگ 3 بیمار مبتلا به هموفیلی به دلیل کمبود دارو/ آثار تحریم در حوزه دارو جبران ناپذیر است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 مرداد 1403 ساعت 12:002024-07-30پزشكي

آثار گرمازدگی در تشدید بیماری های عصبی


یک متخصص جراحی مغز و اعصاب، افزایش احتمال بروز سکته، پرخاشگری، اضطراب، تشدید علائم میگرن و ام اس، اختلال در عملکرد حافظه و.

، را از جمله آثار زیانبار گرمازدگی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا زالی، با بیان اینکه در کشورهای مختلف جهان موج جدید گرمایی دیده می شود، اظهار کرد: با توجه به آثار زیانبار و خسارت آمیزی که گرما بر سلامت فیزیکی و روانی انسان دارد، بحث اثرات سو گرما بر روی سیستم بیولوژیک بدن انسان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب ادامه داد: از ده منطقه ای که به عنوان پرحرارت ترین مناطق جغرافیایی در طول سال اخیر برشمرده شده اند، شش منطقه در آسیا و به ویژه آسیای غربی قرار دارد، بنا بر این منطقه ای که ما در آن قرار داریم یکی از مناطقی است که ممکن است این تغییرات حاد اقلیمی و گرمایش زمین را در آن نسبت به سایر کشورهای جهان به صورت محسوس تری تجربه کنیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است که در کشور ما و سایر کشورهای منطقه مراقبت های بیشتری مبذول شود تا خسارت های جسمی و روانی کمتری در پی این موج گرمایی ایجاد شود.

زالی یادآور شد: در حال حاضر با پدیده خاصی تحت عنوان گنبد گرمایی یا HEAT DOME روبه رو هستیم که یکی از پدیده های مهمی است که در سال های اخیر بر وسعت آن افزوده شده است.


برچسب ها: جراحی مغز و اعصاب - گرما - مغز و اعصاب - جراحی مغز - گرمازدگی - منطقه - بیماری های عصبی
آخرین اخبار سرویس:

آثار گرمازدگی در تشدید بیماری های عصبی

آثار گرمازدگی در تشدید بیماری های عصبی