مطالب مرتبط:
افزایش 30 درصدی خرید تضمینی گندم در خدابنده
قطعی مستمر برق سبب کاهش تولید و افزایش استهلاک تجهیزات پوششی می شود
افزایش 11 درصدی حجم آب مخازن سدها
افزایش 35 درصدی ترانزیت خارجی بندر شهید رجایی
افزایش 30 درصدی خرید تضمینی گندم در خدابنده
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1403 ساعت 17:052024-08-19اقتصادي

افزایش بیش از 12 درصدی مصرف برق نسبت به پارسال


مدیر بهره برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: مصرف برق مشترکان با افزایش بیش از 12 درصدی نسبت به سال قبل، به یک میلیون و 320 هزار مگاوات ساعت رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، مازیار جمشیدی مدیر بهره برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: پیش بینی می شود که اوج مصرف برق امروز به 76 هزار مگاوات برسد.

وی با بیان این که از ابتدای هفته، مقداری از شدت گرما کاسته شد و مصرف کاهش یافت، افزود: گرمای هوا دوباره پایدار شده و تا پایان هفته افزایش خواهد یافت که متناسب با آن، مصرف برق روند افزایشی گرفته است.

آقای جمشیدی گفت: مصرف برق در زمان اوج بار روز گذشته، 74 هزار و 700 مگاوات بوده و امروز حدود هزار مگاوات سنگین تر از دیروز است.

وی در ادامه گفت: دیروز از نظر مصرف انرژی در 24 ساعت نیز، حدود یک میلیون و 320 هزار مگاوات ساعت، کل مصرف مشترکان بود که نسبت به سال قبل، بیش از 12 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول تأکید کرد: علی رغم کاهش حدودی دمای هوا، مصرف برق همچنان بالا است و از هموطنان در بخش های مختلف درخواست داریم که راهکار های مدیریت مصرف را در زمان اوج بار روزانه و شبانه به کار بگیرند.

وی بیان کرد: استفاده از دور کند کولر های آبی، تنظیم دمای کولر های گازی روی دمای 24 درجه و بالاتر و خودداری از به کار بردن وسایل برقی پرمصرف در زمان اوج بار، از جمله


برچسب ها: مصرف برق - مصرف - افزایش - بهره برداری - هزار - شبکه برق - میلیون
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بیش از 12 درصدی مصرف برق نسبت به پارسال

افزایش بیش از 12 درصدی مصرف برق نسبت به پارسال