مطالب مرتبط:
همکاری های تجاری با ایران رو به گسترش است
گسترش همکاری های تجاری بلاروس و ایران
واهمه اسراییل از عادی سازی روابط ایران با جهان
ایران روابط خود با این شریک سنتی را ترمیم می کند؟
ایران روابط خود با این شریک سنتی را ترمیم می کند؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1403 ساعت 07:102024-08-04اقتصادي

توسعه روابط تجاری ایران و برزیل


معاون رییس جمهور برزیل از اهتمام کشورش به تسهیل امور بازرگانان ایرانی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، رییس اتاق بازرگانی ایران در همایش تجاری ایران و برزیل گفت: انعقاد توافقنامه های تجارت آزاد و ترجیحی میان دو کشور بایستی از اولویت های توسعه روابط اقتصادی دو طرف باشد.

صمد حسن زاده در ادامه افزود: باید از ظرفیت های اقتصاد ایران در حوزه تولیدات پزشکی، انرژی، پتروشیمی، معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی بر ای توسعه همکاری با برزیل استفاده کرد.

وی بیان کرد: ایران علاقمند به توسعه روابط اقتصادی خود با کشور های دوست و همسایه است و دولت تلاش می کند فعالان اقتصادی بتوانند از مزایایی این ارتباط و روابط اقتصادی بهره مند شوند.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به روابط تجاری ایران و برزیل تصریح کرد: نبود توافقنامه های تجارت آزاد و ترجیحی میان ایران و برزیل، از مهم ترین مانع توسعه روابط اقتصادی دو کشور بوده که امیدواریم در این دوره این مانع برطرف شود.

همچنین در این همایش لودمار گونسالوس دآگیارنتو، معاون وزیر در بخش توسعه تجارت، علوم و فناوری، نوآوری و فرهنگ برزیل از سابقه تاریخی دوستی ایران و برزیل گفت: امیدواریم از این ظرفیت های خوب دوستی، در حوزه تقویت روابط اقتصادی استفاده کنیم.


برچسب ها: ایران و برزیل - رییس اتاق بازرگانی ایران - ایران - روابط اقتصادی - اتاق بازرگانی ایران - رییس اتاق بازرگانی - توسعه روابط
آخرین اخبار سرویس:

توسعه روابط تجاری ایران و برزیل

توسعه روابط تجاری ایران و برزیل