مطالب مرتبط:
خانه تاریخی مفیدیان در شهر استرآباد مرمت می شود
استقلال خانه جدید پیدا کرد؛ ورزشگاه شهدای شهر قدس آماده میزبانی از آبی پوشان
عکس| رونمایی از کیت جدید پرسپولیس با طرح تاریخی/ آثار تخت جمشید روی پیراهن سرخ ها
پرسپولیس با پیراهنی تاریخی به میدان می رود (+عکس)
اخذ 150 میلیارد تومان مالیات از خانه های خالی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مرداد 1403 ساعت 11:302024-08-15اقتصادي

مرمت خانه تاریخی مفیدیان شهر تاریخی استرآباد


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از تخصیص مبلغ پنج میلیارد ریال برای مرمت خانه مفیدیان در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) خبر داد.

- گرگان- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از تخصیص مبلغ پنج میلیارد ریال برای مرمت خانه مفیدیان در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرتضی حسینقلی زاده در خصوص پروژه های مرمتی در حال اجرا در سطح استان، گفت: در سال جاری و از محل اعتبارات ملی سال 1402 مبلغ 9 میلیارد ریال به منظور مرمت و حفاظت و ساماندهی دیوار بزرگ گرگان تخصیص داده شد که مبلغ 5 میلیارد ریال آن برای مرمت خانه مفیدیان (ساختمان پایگاه دیوار بزرگ گرگان) در نظر گرفته شد.

معاون میراث فرهنگی استان گلستان گفت: مرمت سفال پوشش ساختمان شمالی و جنوبی و سر درب ورودی، ساماندهی و مرمت سرویس های بهداشتی، مرمت جداره های و اتاق سرداب و ساماندهی سیستم تأسیسات مکانیکی و الکتریکی بنا ازجمله اقداماتی بود که با این اعتبار در حال انجام است.

وی یادآور شد: خانه مفیدیان از آثار مربوط به دوره قاجاریه بوده که در سال 1380 به شماره 5423 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها: میراث فرهنگی - شهر تاریخی استرآباد - معاون میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی گلستان - گردشگری و صنایع دستی - مرمت - دیوار بزرگ گرگان
آخرین اخبار سرویس:

مرمت خانه تاریخی مفیدیان شهر تاریخی استرآباد

مرمت خانه تاریخی مفیدیان شهر تاریخی استرآباد