مطالب مرتبط:
کمینه و بیشینه دمایی بیست و چهارم مرداد در استان سمنان
تجلیل از خیران سلامت استان سمنان
بزرگداشت 129 شهید مهندسی رزمی استان سمنان
روی خط تولید قطعات خودرو در استان قزوین
ورزشی های بیست و چهارم مرداد ماه در استان سمنان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مرداد 1403 ساعت 08:552024-08-15اقتصادي

تولید گندم در استان سمنان از 100 هزار تن عبور کرد


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: در سال جاری بیش از 100 هزار تن گندم توسط زارعان استان تولید شد که مقدار قابل توجهی محسوب می شود.

- عبدالرحیم تحصیلی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، از اتمام فصل برداشت و خرید تضمینی گندم در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: امسال بیش از 100 هزار تن گندم توسط زارعان استان تولید شده که میزان قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی ها و کمبود باران، این میزان تولید یک رکورد است، افزود: از این میزان 91 هزار تن گندم توسط دولت خرید تضمینی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه همکاری خوبی بین کشاورزان و مراکز جمع آوری گندم در سراسر استان شاهد بودیم، گفت: 31 هزار هکتار اراضی استان تحت کشت گندم قرار گرفته است.

تحصیلی با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم در استان قبل 76 هزار تن بود که امسال به 91 هزار تن افزایش یافت، بیان کرد: امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم طبق جدول پاکی با اُفت غیرمفید یک درصد و اُفت مفید چهار درصد، حدود 175 هزار ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان بسته به زمان محصول دهی گندم از غرب استان آغاز و به مرور به سمت شرق امتداد می یابد، تاکید کرد: امسال 35 مرکز جمع آوری گندم در سراسر استان سمنان وظیفه نظارت بر خرید تضمینی گندم را بر


برچسب ها: استان - استان سمنان - گندم - خرید تضمینی - خرید تضمینی گندم - هزار - خدمات بازرگانی
آخرین اخبار سرویس:

تولید گندم در استان سمنان از 100 هزار تن عبور کرد

تولید گندم در استان سمنان از 100 هزار تن عبور کرد