مطالب مرتبط:
ویدئو| لغو آزادسازی مدرک پزشکی با پول از ماه جاری / خروج فارغ التحصیلان پزشکی از کشور غیرممکن شد
افزایش 32 درصدی تخلیه و بارگیری کالا ها در بندر شهید باهنر
فوری/واریز 3 میلیون و 584 هزار تومانی دولت به مددجویان بهزیستی؛امشب؟ | افزایش 40 درصدی کمک هزینه دولت به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد
خبر فوری دولت برای مستاجران | افزایش 50 درصدی اجاره بها در تابستان قطعی شد؟
افزایش پنجاه درصدی اجاره بها در تهران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مرداد 1403 ساعت 17:102024-08-05دانش

افزایش 65 درصدی آزادسازی مدرک پزشکان با پول


با اشاره به رای دیوان عدالت اداری درباره فروش تعهدات پزشکان گفت: در مصوبه 3092 شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است که کسانی که از سهمیه مناطق 2 و 3 استفاده کرده اند باید دو برابر تحصیل در کشور خدمت کنند و این خدمت می تواند در بخش خصوصی و مطب باشد.

وی ادامه داد: از این جهت دیوان عدالت اداری ورود کرده است که وزارت بهداشت صلاحیت نداشته است پیرامون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به فروش تعهدات کند و به همین دلیل مصوبه را ابطال کرده است و به همین دلیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به قوت خود باقی است و دیگر پزشکان نمی توانند با پول تعهدات خود را خریداری کنند.

مدیرکل حقوقی وزارت بهداشت بیان کرد: روال فروش غیرقانونی فروش تعهدات به گونه ای بود که رقم فروش تعهدات پزشکان سال ها یک میلیون تومان بود و بیش از 20 سال تغییری در قیمت انجام نشده بود، این در حالی است که برای یک دانشجوی پزشکی 1.

5 تا 2 میلیارد برای تحصیلش از جیب مردم هزینه می شد و فرد پس از فارغ التحصیلی با 7 میلیون تومان تعهدات خود را می خرید و می توانست با آزادسازی مدرک پزشکی اش به راحتی مهاجرت کند.

خانی با اشاره به آمار فروش تعهدات پزشکان در سال های اخیر گفت: در سال 1402 یک هزار و 160 و در سال 1401، طبق آمار 700 پزشک تعهدات خود را با پول خریدند و مدرکشان را آزاد کردند.


برچسب ها: شورای عالی انقلاب فرهنگی - شورای عالی انقلاب - انقلاب فرهنگی - دیوان عدالت اداری - تعهدات - شورای عالی - پزشکان
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 65 درصدی آزادسازی مدرک پزشکان با پول

افزایش 65 درصدی آزادسازی مدرک پزشکان با پول