مطالب مرتبط:
زرندیه صاحب شعبه دادگاه صلح شد
خداحافظی قریب الوقوع عارف و قائم پناه از دولت پزشکیان | جدایی 3 معاون دیگر پزشکیان از دولت پزشکیان ؛ نروند به دادگاه احضار می شوند!
خداحافظی قریب الوقوع عارف و قائم پناه از دولت پزشکیان | جدایی 3 معاون دیگر پزشکیان از دولت پزشکیان ؛ نروند به دادگاه احضار می شوند!
نگرانی در منچستر: زمان دادگاه سیتی مشخص شد نخست نیوز | پایگاه خبری تحلیلی نخست | نخست نیوز
رسیدگی پرونده سوختگیری سه هزار لیتر گازوییل به صورت غیر مجاز درمشهد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1403 ساعت 11:252024-08-14سياسي

دادگاه صلح به چه دعاوی رسیدگی می کند؟


دادگاه صلح، صلاحیت رسیدگی به دعاوی مالی تا 100 میلیون تومان و همچنین دادرسی در سایر دعاوی از قبیل مطالبه جهیزیه، - رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دادگاه صلح، صلاحیت رسیدگی به دعاوی مالی تا 100 میلیون تومان و همچنین دادرسی در سایر دعاوی از قبیل مطالبه جهیزیه، مهریه و نفقه، حصر وراثت، اصلاح شناسنامه و دیگر موارد مندرج در ماده 12 قانون شوراهای حل اختلاف را بر عهده دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سعید جزایی رییس کل دادگستری استان مرکزی در جریان سفر یکروزه به حوزه قضایی شهرستان زرندیه و در حاشیه افتتاح اولین شعبه دادگاه صلح در استان مرکزی، اظهار داشت: دادگاه صلح نهاد جدیدی است که به موجب قانون شورای حل اختلاف سال 1402 پیش بینی شده است و ماهیت وجودی این نهاد متفاوت از دادگاه های عمومی است.

وی افزود: طبق قانون جدید، دادگاه صلح تمامی صلاحیت های شورای حل اختلاف بر اساس قانون سابق، به علاوه صلاحیت های جدیدی که قانونگذار برای آن پیش بینی کرده است را داراست.

رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: این دادگاه، ابتدا باید پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهد، در صورت عدم امکان سازش یا عدم امکان اخذ تصمیم مقتضی و یا در صورت مخالفت یکی از طرفین دعوا در رابطه با ارجاع به شورای حل اختلاف، دادگاه صلح راساً به ماهیت دعوا رسید


برچسب ها: دادگاه - رییس کل دادگستری استان - دادگستری استان مرکزی - استان مرکزی - رییس کل دادگستری - شورای حل اختلاف - دادگستری استان
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه صلح به چه دعاوی رسیدگی می کند؟

دادگاه صلح به چه دعاوی رسیدگی می کند؟