مطالب مرتبط:
دادگاه صلح در شهرستان عسلویه تشکیل شد
دادگاه رسیدگی به پرونده کودتای 28 مرداد آغاز شد
دادگاه رسیدگی به پرونده کودتای 28 مرداد آغاز شد
فیلم | تدبیر حقوقی امام حسن(ع) در صلح نامه
ایکس با تهدید قاضی دادگاه عالی برزیل، دفتر خود در این کشور را تعطیل می کند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1403 ساعت 10:052024-08-18سياسي

ایجاد دادگاه صلح درکرمان


حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست ساماندهی کاهش جمعیت کیفری زندانیان که با حضور جمعی از معاونین به صورت حضوری و روسای دادگستری و دادستان های شهرستان های کرمان (به صورت ویدئو کنفرانس) برگزار شد، بر ضرورت صدور آرای شفاف و واضح تاکید کرد و افزود: لازم است روسای دادگستری ها و دادگاه های کیفری دو نظارت کنند تا رای مبهم یا رد مال مبهم صادر نشود.

قاضی القضات استان کرمان در بخشی از سخنان خود با اشاره به تاسیس دادگاه های صلح در شهر های استان کرمان، بیان کرد: در آن دسته از حوزه های قضایی استان که دادگاه بخش وجود دارد، قانون جدید شورا های حل اختلاف در حال اجرا شدن است و این به معنی تاسیس دادگاه های صلح در دادگاه های بخش نیست، اما به دادگاه های بخش اختیارات دادگاه های صلح داده شده است بدون آنکه ابلاغ دادگاه صلح دریافت کرده باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در قانون پیش بینی شده است در صورتی که رییس قوه قضاییه صلاح بداند در دادگاه بخش، دادگاه صلح راه اندازی بشود و تا زمانی که دادگاه صلح ایجاد نشده است، دادگاه بخش اختیارات دادگاه صلح را دارد.

وی تاکید کرد: از این به بعد در شورا های حل اختلاف بخش به هیچ عنوان رای صادر نخواهد شد، اما جنبه صلح و سازش تقویت می گرددحجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: چارت سازمانی دادگاه های


برچسب ها: دادگاه - استان کرمان - روسای دادگستری - کرمان - دادگستری - رییس کل دادگستری استان - استان
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد دادگاه صلح درکرمان

ایجاد دادگاه صلح درکرمان