مطالب مرتبط:
راهنمای سفر اربعین از طریق مرز تمرچین
اینفوگرافی| دانستنی هایی درباره سفر اربعین
پر بار شدن سفر اربعین با برنامه های فرهنگی ستاد اربعین استان قزوین
با اعتبار کمتر از 6 ماه برای گذرنامه، فقط در ایام اربعین می توان به عراق سفر کرد
ایمنی و بهداشت در سفر اربعین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مرداد 1403 ساعت 09:402024-08-16سياسي

اربعین فراتر از یک سفر زیارتی است


مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، موضوع اربعین را فراتر از یک سفر زیارتی دانست و گفت: اربعین مسابقه عشق و ابزار تمدنی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم اردبیلی در آیین بدرقه خادمین اربعین 1403 با بیان اینکه جلوه گری حماسه عاشورا یک جلوه گری خاص است اظهارکرد: حضرت اباعبدالله (ع) حماسه ای را در تاریخ با فدا کردن خویش در راه حق رقم زد؛ حماسه ای که هم در آن زمان اتفاق عظیمی بود و پیامدهای بسیاری داشت زیرا حرکت شیعی و حرکت حقانیت ولایت امیرالمومنین (ع) از این واقعه، مسیر دیگری پیدا کرد اما در آنجا تمام نشده است.

وی با بیان اینکه اکثر وقایع تاریخی فقط در زمان خودشان معنا دارند و به مرور زمان کمرنگ خواهند شد، ادامه داد: از برخی از وقایع فقط نقل قول هایی در بین آدم ها باقی مانده و یا در کتاب ها نوشته شده اما عاشورا واقعه ای است که گویا هرچه زمانه جلوتر می رود، عظمت آن بیشتر نمایان خواهد شد.

رییس کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران با اشاره به این مهم که یکی از نشانه های 5 گانه مؤمن، زیارت اربعین دانسته شده، تصریح کرد: در حرکت عظیم اربعین، هر دفعه، هر سال و هربار که حضور پیدا می کنیم، جلوه ای دیگر از آن را به عینه مشاهده خواهیم کرد؛ انگار داستان و قصه تازه ای رخ داده، برکت دیگر و جلوه ای از نور دیگری نمایان شده است.


برچسب ها: اربعین - سفر زیارتی - زمان - حماسه - زنان و خانواده - امیرالمومنین - عاشورا
آخرین اخبار سرویس:

اربعین فراتر از یک سفر زیارتی است

اربعین فراتر از یک سفر زیارتی است