مطالب مرتبط:
پاستیل های قاچاقی ممکن است غیرحلال باشند
هشدار؛ این پاستیل ها را نخرید/ ممکن است غیرحلال باشند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 مرداد 1403 ساعت 09:552024-07-28پزشكي

پاستیل های قاچاقی ممکن است غیرحلال باشند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین رستگار؛ رییس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو بیان کرد: تنها پاستیل هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز دارد از نظر حلیت مورد تایید است و سایر پاستیل های بدون مجوز موظف به کسب مجوز سلامت و حلیت از این سازمان .

- رییس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر اجتناب از خرید پاستیل های باز و فله ای گفت: حلیت پاستیل های دارای نشان سیب سلامت سازمان غذا و دارو تایید است، اما پاستیل های قاچاقی ممکن است حاوی ژلاتین های غیرحلال باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین رستگار؛ رییس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو بیان کرد: تنها پاستیل هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز دارد از نظر حلیت مورد تایید است و سایر پاستیل های بدون مجوز موظف به کسب مجوز سلامت و حلیت از این سازمان برای قابلیت مصرف انسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پاستیل های باز و فله بدون مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شده اند، تصریح کرد: در این پاستیل های باز و فله ممکن است از ژلاتین های خوکی و حیوانات غیر حلال دیگر، چون ماهی غیرحلال و یا سایر حیوانات غیر حلال استفاده شده باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین مخاطب مصرف پاستیل کودکان هستند، گفت: بهتر است والدین نسبت به مصرف پاستیل های غیرمجاز


برچسب ها: سازمان غذا و دارو - غذا و دارو - سازمان - پاستیل - مجوز - دارو - تحقیقات
آخرین اخبار سرویس:

پاستیل های قاچاقی ممکن است غیرحلال باشند

پاستیل های قاچاقی ممکن است غیرحلال باشند