مطالب مرتبط:
اتفاق تلخ برای پرنده ایتالیایی در پاریس/ درد کلیه بلای جان تامبری!+ عکس
مسئولین جان دوباره گرفتند!
جان بولتون به دونالد ترامپ تاخت
پناهگاه قله توچال با عنوان جان پناه کارگر به همت هیات کوهنوردی ری مرمت شد +فیلم
حمله توهین آمیز جان بولتون به ترامپ
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مرداد 1403 ساعت 09:202024-08-11حوادث

ماموریتی که بلای جان فضانوردان ناسا شد


فضانوردان ناسا به خاطر گیر افتادن در فضا به دلیل نقص فنی فضاپیمای استارلاینر بویینگ با تغییرات اساسی در بدن خود مواجه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان هشدار می دهند که فضانوردان ناسا که در فضا گیر افتاده اند، در صورت تمدید اقامتشان در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) تا سال 2025، با خطرات تغییردهنده زندگی مواجه خواهند شد.

به نقل از دیلی میل، فضاپیمای استارلاینر معیوب بویینگ، بری ویلمور و سونیتا ویلیامز را به ایستگاه فضایی بین المللی در ماه ژوئن برد تا ماموریتی را که فکر می کردند چند روز باشد، به انجام برسانند، اما سرنشینان این هفته خبری دریافت کردند که ممکن است نیاز باشد تا سال آینده برای بازگشت به خانه منتظر بمانند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که توقف طولانی مدت در فضا می تواند باعث کاهش تراکم استخوان، آتروفی عضلانی، قرار گرفتن در معرض تابش شدید، مشکلات بینایی و سایر مشکلات مهم سلامتی شود.

فضانوردان نیز بسته به طول ماموریت، سطوح مختلفی از آموزش را دریافت می کنند، از جمله آزمایش های سلامتی که نشان می دهد ویلمور و ویلیامز برای مسیرهای پیش رو آماده نیستند.

مشکلات فنی استارلاینر بویینگ باعث شده است که فضانوردان برای بیش از دو ماه در ایستگاه فضایی بین المللی سرگردان شوند، در حالی که قرار بود در روز 14 ژوئن بازگردند.


برچسب ها: ایستگاه فضایی بین المللی - فضانوردان - ایستگاه فضایی - استارلاینر - بین المللی - ناسا - ایستگاه
آخرین اخبار سرویس:

ماموریتی که بلای جان فضانوردان ناسا شد

ماموریتی که بلای جان فضانوردان ناسا شد