مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مرداد 1403 ساعت 07:152024-08-10سياسي

ایرج افشار یک اعجوبه ی تکرار نشدنی در ایرانشناسی بود


نویسنده و پژوهشگر استان یزد از استاد ایرج افشار به عنوان یک اعجوبه تکرار نشدنی در حوزه ایرانشناسی یاد می کند.

- ایسنا/یزد نویسنده و پژوهشگر استان یزد از استاد ایرج افشار به عنوان یک اعجوبه تکرار نشدنی در حوزه ایرانشناسی یاد می کند.

حسین مسرت در گفت وگو با ایسنا راجع به استاد ایرج افشار ایرانشناس سختکوش معاصر یزد می گوید: ایرج افشار زاده 16 مهر 1304 فرزند محمود افشار یزدی و از خانواده افشارهای یزد بوده است.

وی استاد افشار را معروف به پدر کتاب شناسی ایران می خواند و ادامه می‎دهد: ایرج افشار از پُراثرترین، پژوهشگران معاصر ایران و از تاثیرگذارترین شخصیت های فرهنگی است که طی نزدیک به 65 سال کوشش های پژوهشی او بیش از 300 کتاب و سه هزار مقاله در زمینه های کتاب شناسی، کتاب داری، تاریخ، جغرافیا، جغرافیای تاریخی، فرهنگ مردم و موضوع های دیگر تألیف، تصنیف و تصحیح شده است.

مسرت استاد افشار را در 18 اسفند 1389 دیار باقی را وداع گفت، با واژه اعجوبه معرفی و اظهار می کند: او از نوادر روزگار بود و وجه تفاوتش نسبت به دیگران در این بود که شناخت خوب و هوش سرشاری داشت و از همه بیشتر، پشتکار خوبی داشت.

وی از افشار به عنوان یک چهره جهانی یاد کرده و اضافه می‎کند: استاد افشار یک ایرانشناس، قاجار شناس، نسخه شناس و خط شناس بود که تا زمان زنده بودنش هیچ گاه ا


برچسب ها: ایرج افشار - افشار - ایران - ایرانشناسی - استاد - ایرج - پژوهشگر
آخرین اخبار سرویس:

ایرج افشار یک اعجوبه ی تکرار نشدنی در ایرانشناسی بود

ایرج افشار یک اعجوبه ی تکرار نشدنی در ایرانشناسی بود