مطالب مرتبط:
افزایش 20 درصدی اهدای خون در قم
نجات جان سه انسان با هر اهدای خون
اهدای سه دستگاه آزمایشگاهی به بیمارستان دارالشفاء میرجاوه
زندگی دوباره به 4 بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
پانزدهمین اهدای عضو سال جاری در یزد رقم خورد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مرداد 1403 ساعت 14:052024-07-29سياسي

چه کسانی از اهدای خون معاف هستند؟


اهدای خون با تصورات اشتباهی از سمت مردم مواجه است که پاسخ به آن ها در ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه بسیار موثر است، به گفته ی معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم تمام مراجعین به مراکز اهدای خون موفق به اهدا نمی شوند.

- ایسنا/قم اهدای خون با تصورات اشتباهی از سمت مردم مواجه است که پاسخ به آن ها در ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه بسیار موثر است، به گفته ی معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم تمام مراجعین به مراکز اهدای خون موفق به اهدا نمی شوند.

علیرضا کبیری در گفت وگو با ایسنا، در آستانه 9 مردادماه روز ملی اهدای خون، اظهار کرد: شعار پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان انتقال خون ایران، نیم قرن اهدای خون اهدای زندگی نامگذاری شده است.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم در خصوص باورها و تصورات اشتباهی که در مورد اهدای خون وجود دارد، عنوان کرد: تعدادی از داوطلبین اهدای خون به دلیل اینکه اهدای خون برای آن ها ضرر دارد و یا اینکه خون دریافتی کیفیت و استاندارد لازم را برای تزریق به بیماران ندارد، موفق به اهدای خون نمی شوند.

کبیری در رابطه با معافیت های موقت و دائمی از اهدای خون ادامه داد: افرادی که سابقه ابتلا به بدخیمی ها یا جراحی قلب باز دارند و یا مبتلا به اختلالات انعقادی هستند به طور دائمی از اهدای خون معاف می شوند.


برچسب ها: اهدای خون - اهدای - اهدا - انتقال خون - مراکز اهدای خون - انتقال - اداره کل
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی از اهدای خون معاف هستند؟

چه کسانی از اهدای خون معاف هستند؟