مطالب مرتبط:
فوری/اعمال اضافه همسان سازی حقوق بازنشستگان با افزایش 4 میلیون تومانی | خبر مهم از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت جدید
کاهش سطح علمی پذیرفته شدگان آزمون وکالت با اجرای قانون تسهیل
فوری/اعمال اضافه همسان سازی حقوق بازنشستگان با افزایش 4 میلیون تومانی | خبر مهم از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت جدید
اجرای طرح شهید عجمیان در 1000 مدرسه گلستان
دستورات رییس قوه قضاییه در مورد اجرای کامل و جامع مفاد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1403 ساعت 08:152024-08-06سياسي

اجرای آجرفرش بر عرشه پل قدیم دزفول


اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از آغاز عملیات برچیدن آسفالت و اجرای آجرفرش روی عرشه پل قدیم دزفول خبر داد.

- ایسنا/خوزستان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از آغاز عملیات برچیدن آسفالت و اجرای آجرفرش روی عرشه پل قدیم دزفول خبر داد.

با توجه به پیگیری های نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و تامین اعتبار صورت گرفته از منابع ملی و استانی فصل جدید عملیات مرمت پل ساسانی دزفول و حفاظت از آن پس از عقد قرارداد با پیمانکار ذیصلاح و زیر نظر این اداره آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این فصل از عملیات مرمت با رویکرد حذف مداخلات صورت گرفته در عرشه این اثر شاخص ملی و انجام اقدامات حفاظتی و مرمتی در برخی طاق ها انجام خواهد شد.

برچیدن لایه های متعدد آسفالت از روی عرشه به منظور حذف بار مرده و سبک سازی سازه تاریخی، اصلاح شیب و جلوگیری از نفوذ رطوبت به عناصر اصلی پل و همچنین عایق کاری و آجرفرش عرشه در دستور کار این فصل از مرمت پل قدیم دزفول قرار گرفته است.

پل قدیم دزفول مهم ترین اثر تاریخی دزفول است.

این پل که 2 منطقه شرقی و غربی دزفول را به هم وصل می سازد یکی از راه های رابط منطقه جندی شاپور و سرزمین بین النهرین بوده که به دستور شاپور اول ساسانی پس از پیروزی بر امپراتوری بیزانس در نبرد ادسا ساخته شد


برچسب ها: گردشگری و صنایع دستی - دزفول - عملیات - خوزستان - صنایع دستی - آسفالت - مجلس شورای اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

اجرای آجرفرش بر عرشه پل قدیم دزفول

اجرای آجرفرش بر عرشه پل قدیم دزفول