مطالب مرتبط:
نیترات کدام سبزی ها بیشتر است؟
این سبزی ساده راز جوانی و سلامتی شماست
این سبزی ساده راز جوانی و سلامتی شماست
این سبزی بی خاصیت تقویت کننده مغز و پاک کننده گوارش است
سبزی پرخاصیتی به درمان بیماری ها کمک شایانی می کند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مرداد 1403 ساعت 07:552024-07-29پزشكي

نیترات کدام سبزی ها بیشتر است؟


این روز ها که آلودگی هوا بیش از پیش شده، متخصصان تغذیه هم بیشتر به مصرف انواع میوه و سبزی برای حفظ سلامت مان و در امان ماندن از اثر منفی آلاینده های موجود در هوا تاکید می کنند.

- این در حالی است که بیشتر ما از گوشه و کنار شهر، زمزمه هایی مبنی بر آلوده بودن خود میوه ها وسبزی ها به انواع آفت کش ها و سموم کشاورزی را می شنویم و نمی دانیم که بالاخره تکلیفمان چیست؟ بالاخره بهتر است که برای حفظ سلامت مان میوه و سبزی بخوریم یا نخوریم؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین، دکتر عباس یداللهی، متخصص بیوتکنولوژی و اصلاح درختان و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، در صنایع غذایی این هفته به ما می گوید که هرکدام از میوه ها و سبزی های پرمصرف را باید چگونه مصرف کنیم تا بیشترین بهره را از خوردن آن ها ببریم.

آلوده بودن برخی میوه ها و سبزی ها به آفت کش ها و سموم کشاورزی، صحت دارد؟ بله، از آنجا که در کشور ما نظارت چندانی بر باقی ماندن آفت کش ها در محصولات باغی و کشاورزی وجود ندارد، درصدی از این محصولات دارای آلودگی هستند.

آیا درست است که این آلودگی ها بیشتر در سبزی ها و صیفی ها وجود دارد؟ قبل از پاسخ به این پرسش باید گفت که سبزی ها و صیفی ها به 3 گروه مختلف تقسیم بندی می شوند.


برچسب ها: سبزی - سموم کشاورزی - میوه و سبزی - میوه - میوه ها - عضو هیات علمی دانشگاه - کشاورزی
آخرین اخبار سرویس:

نیترات کدام سبزی ها بیشتر است؟

نیترات کدام سبزی ها بیشتر است؟