مطالب مرتبط:
افغانستان نتیجه بررسی ها درباره عاملین حمله به سرکنسولگری ایران در مزار شریف را اعمال کند
استرداد 4 هزار زندانی از ایران به افغانستان
استرداد 4 هزار زندانی از ایران به افغانستان
استرداد 4 هزار زندانی از ایران به افغانستان
انتقال 4 هزار زندانی از ایران به افغانستان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مرداد 1403 ساعت 18:202024-08-07اقتصادي

25 درصد واردات افغانستان از ایران است


رایزن بازرگانی ایران در افغانستان گفت: افغانستان بیش از 80 درصد نیاز های بازار خود را از طریق واردات تأمین می کند که واردات از ایران 25 درصد از این میزان را تشکیل می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، حسین روستایی، در نشست فرصت ها و چالش های بازار افغانستان، گفت: ایران در 4 ماهه اول امسال بیش از 724 میلیون دلار صادرات به افغانستان داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اولویت های واردات افغانستان از جمله مواد غذایی، کشاورزی، سوخت، کالاهای اساسی مانند آرد، روغن، تخم مرغ، جوجه یک روزه، دارو، تجهیزات پزشکی و تجهیزات ساختمانی، افزود: برقراری امنیت سراسری و استقرار حاکمیت مرکزی در افغانستان طی دو سال گذشته، شرایط تجارت با این کشور را بهبود بخشیده است.

روستایی با اشاره به اینکه اگر ایران برای حضور در بازار افغانستان برنامه ریزی نکند، خیلی زود رقبایی مانند قطر، امارات، ترکیه، پاکستان و چین جایگزینان خواهند شد، افزود: افغانستان بیش از 80 درصد نیازهای بازار خود را از طریق واردات تأمین می کند که واردات از ایران 25 درصد از این میزان را تشکیل می دهد.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری در گروه های کالایی شامل شوینده ها، مواد غذایی، مصالح ساختمانی از جمله سیمان، کاشی و شیرآلات، دارو و تجهیزات پزشکی، پلاست


برچسب ها: افغانستان - بازار افغانستان - ایران - واردات - درصد - بازار - روستایی
آخرین اخبار سرویس:

25 درصد واردات افغانستان از ایران است

25 درصد واردات افغانستان از ایران است